شهرکرد-معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: اینکه ما بدانیم در حوزه تبلیغ در چه جایگاهی قرار داریم اهمیت بالایی دارد و به همین دلیل باید قرارگاه رصد تبلیغی راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین حامد اهتمام پیش از ظهر امروز چهارشنبه در نشست هماهنگی آغاز به کار نمایندگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در چهارمحال و بختیاری با اشاره به پاسخ موشکی ایران به جنایات رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: روایتی که ما در حوزه‌های نظامی بیان می‌کنیم بسیار غرورآفرین است اما در جنگ نرم که یکی از مصادیق آن تبلیغ و حوزوی محسوب می‌شود روایت ما مقهور است.

وی افزود: امروزه روایت موجود در جامعه حوزوی نسبت به کارکرد تبلیغ دچار اشکال شده است که این امر نیز دلایل مختلفی دارد که نظام آموزشی، پیوست شغلی طلبه‌ها و معیشت آن‌ها همچنین همت طلبه‌ها بخشی از این موارد است.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه داد: بر اساس توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی به این منظور که حوزه کارکرد خود را از دست ندهد باید تشکیل کانون‌های تبلیغی در اولویت قرار بگیرد اما متأسفانه ما در حوزه و نهادهای حوزوی شاهد اتفاق مؤثری در این زمینه نیستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین اهتمام عنوان کرد: در عرصه تبلیغ پنج گام بسیار مهم وجود دارد که برداشتن آن‌ها می‌تواند اثرگذاری بالایی داشته باشد که این پنج مورد شامل رصد، اولویت‌بندی، تربیت منابع انسانی، شبکه‌سازی و پالایش است.

وی اضافه کرد: این موضوع که ما بدانیم در حوزه تبلیغ در چه جایگاهی قرار داریم از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل باید قرارگاه رصد تبلیغی راه‌اندازی شود، زمانی که مرحله رصد به درستی انجام شد اولویت‌ها در حوزه تبلیغ مشخص خواهند شد و در مرحله بعد می‌توان تربیت منابع انسانی را متناسب با رصدها و اولویت‌ها انجام دهیم اما نکته مهم این است که اجرای تمامی این مراحل بدون شبکه‌سازی اثرگذار نخواهد بود.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به اهمیت گام پنجم در عرصه تبلیغ، تصریح کرد: متأسفانه در حوزه تبلیغ پس از اتمام کار جلساتی جهت ارزیابی فرآیند اجرا شده تشکیل نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اهتمام یادآور شد: در پنج گام ذکر شده متولی گام سوم یعنی تربیت منابع انسانی به صورت خاص دفتر تبلیغات اسلامی است درواقع تفاوت این دفتر با سازمان تبلیغات اسلامی در این است که این سازمان متولی ارتقا فرهنگ دینی در بدنه جامعه است اما دفتر تبلیغات اسلامی واسطه بین حوزه و جامعه محسوب می‌شود یعنی طلبه‌ها از حوزه علمیه وارد این دفتر شده و پس از آموزش به سازمان تبلیغات اسلامی وارد و مدیریت اعزام آن‌ها توسط سازمان تبلیغات اسلامی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی در بحث تربیت منابع انسانی تشکیل پرونده تبلیغ و ایجاد هویت تبلیغی برای طلبه‌ها فعالیت دارد، نکته مهم این است که طلبه‌ها در پایه‌های دو و سه باید هویت تبلیغی پیدا کند چراکه با گذر زمان فشار اجتماعی و اقتصادی افزایش پیدا کرده و فکر تبلیغ را از طلبه دور می‌کند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: این آمادگی وجود دارد که تشکیل پرونده و انجام مصاحبه برای طلبه‌ها در استان چهارمحال و بختیاری صورت بگیرد و افراد از حضور در دفتر اصفهان بی نیاز شوند چراکه بخش عمده آموزش‌ها نیز در حال حاضر به صورت مجازی انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اهتمام ادامه داد: در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی نیز این آمادگی در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان وجود دارد که از لحاظ مالی و یا تأمین اساتید پشتیبانی لازم را داشته باشد همچنین ما آمادگی برگزاری تور فرهنگی برای طلبه‌های اعزامی از استان چهارمحال و بختیاری و اصفهان را داریم.