رسانه‌های کره جنوبی اعلام کردند که کره شمالی بار دیگر ده‌ها بالن پر از زباله به سمت کره جنوبی ارسال کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، کره شمالی بار دیگر بیش از ۶۰ بالن پر از زباله را به سمت شهر سئول، پایتخت کره جنوبی و مناطق پیرامونی آن پرتاب کرد.

این اولین ارسال بالن زباله از ۲۲ سپتامبر است؛ در ان زمان ارتش کره جنوبی هشدار داد که اگر پیونگ یانگ دوباره این کار را تکرار کند، «اقدامات نظامی قاطعانه» انجام خواهد داد.

مقامات کره جنوبی اواخر شهریورماه نیز اعلام کردند که یکی از بالن‌هایی که کره شمالی به سمت سئول ارسال کرده، در پارکینگ ساختمانی دولتی در پایتخت کره جنوبی فرود آمده است.

این بالن در نزدیکی ورودی اصلی یک مجموعه دولتی پیدا شد و نیروهای آتش‌نشانی و پلیس منطقه را قرنطینه کردند. به گفته مقامات سئول، ارتش کره جنوبی بالن را بررسی و پس از اطمینان ازعدم وجود مواد خطرناک، آن را از ساختمان مذکور خارج کردند.

خبرگزاری یونهاپ دراین‌باره نوشت که این بالن حاوی زباله‌های مختلف خانگی از جمله یک پلاستیک سبزرنگ بوده که روی آن آدرسی در پیونگ‌یانگ حک شده است.

کره شمالی در پاسخ به بالن‌های مملو از اطلاعیه‌های تبلیغاتی ضدپیونگ‌یانگ پرتاب شده از سوی همسایه جنوبی، اقدام به ارسال بالن‌های حاوی زباله به سمت سئول کرده است.

این دومین باری است که یک ساختمان دولتی در سئول هدف برخورد این بالن‌ها قرار می‌گیرد. در ماه مه یک بالن زباله روی پشت بام یک ساختمان دولتی کشف شد. همچنین در ماه ژوئن یک بالن دیگر در محوطه دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی پیدا شد.

بنابر گزارش رسانه‌های کره جنوبی از اواخر ماه مه تاکنون کره شمالی ۲۳ بار بالن زباله به سمت پایتخت کره جنوبی ارسال کرده که در مجموع کره شمالی تاکنون بیش از ۵۶۰۰ بالن پر از زباله را به سمت همسایه جنوبی خود فرستاده است.