سید هادی پانزوان سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری جوانان پس از کسب نتایج تیم جوانان در مسابقات قهرمانی جهان از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان در اسپانیا با حواشی زیاد به پایان رسید و تیم پسران ایران با چهار وزنه‌بردار و دختران با ۵ وزنه‌بردار در این مسابقات شرکت کردند که حاصل کار آن‌ها کسب دو مدال نقره و دو برنز بود و ایران تنها در یک وزن صاحب مدال مجموع شد.

جلسه کمیته فنی فدراسیون وزنه‌برداری با حضور سجاد انوشیروانی، حسین رضازاده، بهداد سلیمی، سید کمال موسوی، وحید ربیعی و حسین توکلی تا در مورد عملکرد تیم جوانان و حواشی مسابقات قهرمانی جهان در اسپانیا تصمیم گیری شود.

در جلسه کمیته فنی برنامه‌های تیم ملی بزرگسالان جهت حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ ناگویا ژاپن و بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس، برنامه‌های تیم ملی بانوان جهت حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ ناگویا ژاپن و بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس، برنامه‌های تیم ملی نوجوانان و جوانان جهت حضور در مسابقات نوجوانان و جوانان آسیایی ۲۰۲۴ قطر، برنامه‌های تیم ملی نوجوانان و جوانان جهت حضور در مسابقات نوجوانان و جوانان آسیایی و جهانی ۲۰۲۵ و همچنین برنامه‌های ۴ ساله تیم‌های ملی مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در این جلسه اعضا کمیته فنی در راستای پشتوانه سازی جهت ایجاد پتانسیل برای بازی‌های المپیک ۲۰۳۲ استرالیا نقطه نظرات خود را اعلام کردند و اعضای کادر فنی در راستای تدوین برنامه چشم انداز تا بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس پیشنهادات خود را اعلام کردند.

در نهایت در جلسه کمیته فنی مصوب شد که کادر فنی تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان تفکیک شود، همچنین با توجه به مشکلات پیش آمده و نتیجه کسب شده سید هادی پانزوان استعفای خود را تحویل کمیته فنی داد و کمیته مذکور با استعفای نامبرده موافقت کرد.

قرار است اردوهای نوجوانان و جوانان حدوداً از اول آبان ماه برگزار شود. لیست مربیانی که شرایط سرمربیگری تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان را دارند توسط فدراسیون به کمیته فنی اعلام و تصمیم گیری نهایی جهت انتخاب کادر فنی جدید تیم‌های ملی مذکور اعمال خواهد شد.

همچنین برنامه تیم‌های ملی دختران و پسران تا بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ ناگویا و بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ لوس آنجلس توسط کادر فنی تیم‌های ملی تدوین و تحویل کمیته فنی شود و ترکیب تیم ملی دختران جهت مسابقات بزرگسالان جهان بحرین و مسابقات نوجوانان و جوانان آسیا -قطر بعد از رکوردگیری مشخص می‌شود