شیراز- سومین کنگره درمان ضایعات عروقی مغز و نخاع به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور ۳۰ سخنران از اساتید جراح مغز و اعصاب از کشور، در شیراز آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سومین کنگره درمان ضایعات عروقی مغز و نخاع صبح چهارشنبه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات شیراز با حضور ۳۰ سخنران استاد مغز و اعصاب از نقاط مختلف کشور، آغاز به کار کرد.

دکتر عبدالکریم رحمانیان رئیس سومین کنگره درمان ضایعات عروقی مغز و نخاع در این باره گفت: کنگره درمان ضایعات عروقی مغز و نخاع برای سومین دوره، با هدف تبادل نظر و ارائه مطالب نوین علمی در زمینه درمان ضایعات مغزی، در شیراز در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه این رویداد علمی با حضور اساتیدی از سراسر کشور در زمینه عروق مغز در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود، افزود: در نوبت صبح سخنرانی‌های علمی و در نوبت عصر نیز عمل‌های جراحی در اتاق عمل بیمارستان نمازی انجام و به صورت زنده و مستقیم در اتاق کنفرانس اتاق عمل به نمایش گذاشته می‌شود و نظرات تمام اساتیدی که در این زمینه فعالیت دارند ارائه و بررسی می‌شود.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه شیراز در زمینه جراحی عروق مغز در کشور پیشتاز است، افزود: امکانات بسیار خوبی در شیراز وجود دارد و تعامل و همکاری خوبی بین گروه‌های مغز و اعصاب، رادیولوژی و نورولوژی وجود دارد که امیدواریم نتایج این کنگره علمی به درمان بهتر بیماران کمک کند.

رحمانیان گفت: دوره نخست این کنگره پیش از شیوع کرونا برگزار شد و به دنبال شیوع کرونا برگزاری این کنگره با وقفه مواجه و دومین دوره آن سال گذشته برگزار شده است؛ تلاش می‌کنیم با حمایت مسؤولان دانشگاه این کنگره را هر ساله با دعوت و حضور مهمانان و اساتید داخلی و خارجی و به صورت حضوری برگزار کنیم تا مهمانان خارجی نیز با امکانات و توانمندی‌های موجود در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و بیمارستان نمازی بیشتر آشنا شوند.

ارائه آخرین دستاوردهای علمی در درمان ضایعات عروقی مغز و نخاع

دکتر محمد جمالی دبیر علمی سومین کنگره درمان ضایعات عروقی مغز و نخاع نیز با اشاره به تفاوت روند برگزاری این دوره با دوره‌های پیشین گفت: علاوه بر سخنرانی‌ها و جراحی‌های باز که به صورت زنده برگزار می‌شود، جراحی‌های آنژیوگرافیک مغزی نیز به محورهای کنگره اضافه شده است و در واقع برنامه در سه بخش شامل ۳۰ سخنرانی با حضور سخنرانان دعوت شده از دانشگاه‌های مختلف کشور، سه جراحی باز میکروسکوپیک ضایعات مغزی و سه جراحی درمان ضایعات عروقی مغز به روش آنژیوگرافی، اجرا می‌شود.

وی حاضران در این رویداد علمی سه روزه را شامل جراحان مغز و اعصاب، نورولوژیست، رادیولوژیست، متخصصان بیهوشی و جراحان عروق دانست و ادامه داد: این اساتید آخرین دستاوردهای علمی در زمینه درمان ضایعات عروقی مغز و نخاع را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.

جمالی افزود: این کنگره علمی به گونه‌ای برنامه ریزی شده است که هر ساله در ماه مهر برگزار شود و با پیش بینی‌های انجام شده، در دوره آینده برگزاری، یک بخش دیگر با عنوان «کارگاه بای پس» به عنوان نوعی جراحی پیچیده عروق مغز، به کنگره افزوده می‌شود.

دبیر علمی سومین کنگره درمان ضایعات عروقی مغز و نخاع تصریح کرد: امیدواریم شیراز همچون گذشته در زمینه درمان و جراحی‌های ضایعات مغز و نخاع و عروق مغز، پیشرو و زبانزد باشد.

لازم به ذکر است سومین کنگره درمان ضایعات عروقی مغز و نخاع صبح چهارشنبه ۱۱ مهر در سالن اقبال لاهوری بیمارستان نمازی شیراز آغاز به کار کرده و تا ۱۳ مهر ادامه دارد.