ساری- مدیرکل بهزیستی مازندران از فعالیت چهار انجمن و تشکل حمایت از توان خواهان در استان خبر داد و قانون حمایت از معلولان را جامع خواند.

به گزارش خبرنگار مهر، فریبا بریمانی بعدازظهر در نشست صمیمی استاندار با مدیران انجمن‌ها و تشکل‌های افراد دارای معلولیت استان مازندران، گفت؛ انجمن‌ها و تشکل‌های افراد دارای معلولیت، بازوان پرتوان بهزیستی در خدمت رسانی تخصصی به توانخواهان هستند.

بریمانی ضمن تشکر از تلاش مسؤولان و دست اندرکاران انجمن‌های افراد دارای معلولیت در جهت پیگیری و انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری، علمی، ورزشی و غیره افراد دارای معلولیت، افزود: این انجمن‌ها نقش بسزایی در انعکاس مشکلات توانخواهان به دستگاه‌های اجرایی و نهادها و برطرف کردن مسائل آنان را دارند.

وی با بیان اینکه ۴ انجمن فعال نابینایان و کم بینایان، ناشنوایان و کم شنوایان، جامعه معلولین و ضایعه نخاعی در استان مازندران مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: بهزیستی مازندران با هم اندیشی مجموعه انجمن‌ها سعی در ارتقا برنامه‌ها و طرح‌ها جهت مرتفع نمودن نیازهای این عزیزان دارد.

مدیرکل بهزیستی استان قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت را از مترقی‌ترین و مدرن ترین قوانین بین المللی در این زمینه برشمرد و افزود: هدف قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت حضور این افراد در کنار دیگر افراد جامعه برای نشان دادن توانمندی‌ها و افزایش مشارکت اجتماعی است و جامعه دسترس پذیر، نیازمند همکاری همه نهادها و دستگاه‌ها است و امیدواریم امکان اجرای قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در تمام بندها بوجود آید.

وی یکی از شاخصه‌های توسعه اجتماعی را حضور افراد کم توان و ناتوان در جامعه دانست و تصریح کرد: افراد دارای معلولیت بخشی از جمعیت جامعه محسوب می‌شوند که با آماده سازی و مناسب‌سازی سطح جامعه، فضا برای حضور آنان در جامعه مهیا می‌شود.

در این نشست، مدیران انجمن‌های افراد دارای معلولیت استان مازندران به بیان اهم نیازها، انتظارات و چالش‌های حوزه خود پرداختند و استاندار مازندران نیز دستور بررسی خواسته‌های آنان را صادر کرد.