سمنان- رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: از سوی دادستانی کل کشور دستورالعمل ساماندهی شکوائیه‌های مردم در استان ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد صادق اکبری ظهر چهارشنبه در جمع مسئولان قضائی سمنان به میزبانی دادگستری اظهار کرد: دادستان‌ها و رؤسای دادگاه‌های بخش سراسر استان مکلف هستند مفاد دستورالعمل «ساماندهی شکوائیه‌ها و گزارش‌های باقی مانده در کارتابل ضابطان عام» ابلاغی از دادستانی کل کشور را اجرا کرده و دادستان مرکز استان نیز مأموریت دارد؛ حُسن انجام مفاد این دستورالعمل را نظارت و پیگیری کرده تا مسیر ساماندهی ایجاد شده به خوبی پیش رود.

تصریح کرد: سرعت بخشی توأم با دقت در تعیین تکلیف پرونده‌های رسوبی و اجرای دستورالعمل فوق‌الذکر، در زمره اولویت‌های دادگستری کل استان است و برنامه‌ریزی ویژه‌ای اتخاذ شود که تا نیمه اول آبان ماه امسال، شاهد بهبود وضعیت موجودی شعب مربوطه باشیم و مسؤولین ارجاع نیز به صورت روزمره اجرای دقیق این دستورالعمل و پایش پرونده‌های ارسالی به کارتابل ارجاع را بر اساس آن مد نظر قرار دهند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در بخش دیگری از سخنان خویش، با قدردانی از تلاش‌های به عمل آمده پیرامون افتتاح و راه اندازی دادگاه‌های صلح در سراسر استان سمنان، بیان کرد: با قوت خدمت رسانی قانونی به اصحاب پرونده‌ها در این دادگاه‌ها دنبال شود.

اکبری بیان کرد: و آن دسته از پرونده‌هایی که قابل مصالحه و در صلاحیت شوراهای حل اختلاف است از این ظرفیت، حداکثر استفاده قانونی صورت پذیرد و در صورت عدم سازش، احکام قضائی مقتضی در دادگاه‌های صلح صادر شود تا مراجعین از برکات راه اندازی این دادگاه‌ها بیشتر بهره مند شوند.