زاهدان_مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان از بهره برداری از دو مجموعه گردشگری در زابل خبر داد.

محمدهادی طهرانی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از افتتاح یک دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در زابل خبر دادو افزود: همزمان با ششمین روز از هفته گردشگری که با شعار صلح و گردشگری نامگذاری شده، یک دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در شهرستان زابل با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه زابل، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، رؤسای دفتر نمایندگان مردم شریف سیستان، اصحاب رسانه و مطالبه گران و جمعی از مسؤولان شهرستانی افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: این دفتر، در فضایی به مساحت حدود ۵۰ مترمربع و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی افتتاح و به بهره‌برداری رسید که زمینه اشتغال مستقیم برای چهار نفر را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: ارائه خدمات مطلوب گردشگری و خدمات مسافرتی به منظور افزایش و بهبود خدمات از جمله وظایف این دفتر هست که فعالیت خود را در هفته گردشگری آغاز کرده است.

افتتاح مجتمع خدمات گردشگری زابل

طهرانی مقدم در ادامه سخنان خود از افتتاح یک مجتمع گردشگری در این روز در شهرستان زابل خبر داد و بیان کرد: این اقدام، به منظور افزایش کمیت و کیفیت زیرساخت‌های گردشگری در شمال استان انجام شده است.

وی تصریح کرد: این مجتمع، با حمایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ورود جدی بخش خصوصی در فضایی به وسعت هزار مترمربع، در دو طبقه و با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال ایجاد شده است.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی این مجتمع، برای ۱۴ نفر به صورت مستقیم و ۵۰ نفر نیز به طور غیرمستقیم دارای شغل شده‌اند.

به گفته طهرانی مقدم، این مجتمع گردشگری با برخورداری از رستوران، قهوه‌خانه، محل اقامت، طبخ غذاهای بومی و محلی، سالن بزرگ عمومی و نمازخانه جز مجتمع‌های تفریحی گردشگری مجهز استان در شهرستان زابل است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در پایان از درحال اجرا شده، ۱۵۶ عنوان برنامه در هفته گردشگری در نقاط مختلف استان خبر داد و گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، غبارروبی گلزار شهدا، تجلیل از پرسنل ایثارگر ادارات شهرستان‌ها و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به مناسبت هفته دفاع مقدس، افتتاح و بهره برداری از سه اقامتگاه بوم گردی در زاهدان و میرجاوه، دو مجتمع گردشگری در ایرانشهر و زابل، یک هتل آپارتمان در سراوان، غرفه‌های صنایع دستی زابل، مؤسسه و آموزشگاه و شرکت گردشگری در زاهدان و زابل و غیره از جمله برنامه‌های این هفته تاکنون هست.