سردبیر مجله علمی «گزارش موردی در عمل بالینی» در مقاله‌ای به کشتار بیش از ۱۳ هزار کودک و تخریب ۳۵ بیمارستان در غزه اعتراض کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شاهین آخوندزاده سردبیر مجله علمی «گزارش موردی در عمل بالینی» (Case Reports in Clinical Practice) گفت: من به عنوان شخصی که سال هاست در ایران و خاورمیانه به تدریس نویسندگی علمی می‌پردازم، همیشه در مورد گزارش موردی تأکید می‌کنم که به طور کلی، گزارش موردی شما باید نادر و مبهم باشد.

به نظر شما در تاریخ دو قرن اخیر، کدام جنگ با سلاح‌های ارائه شده توسط سه کشور عضو شورای امنیت در عرض چند ماه بیش از ۴۰۰۰۰ انسان بی‌دفاع را می‌کشد و بیش از دو میلیون پناهنده ایجاد می‌کند؟ همه مردم غرب اعم از دانشگاهیان اعتراض می‌کنند اما با تلاش همین سه عضو شورای امنیت، آمریکا، انگلیس و فرانسه حتی یک قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی تصویب نمی‌شود. به نظر من، به عنوان سردبیر مجله، این قطعاً یک گزارش موردی است.

وی افزود: گزارش موردی در خصوص کشتار مردم غزه و ثبت آن به عنوان یک رویداد غم‌انگیز بی‌نظیر در تاریخ، احتمالاً انجام و باعث خواهد شد که آزادگان جهان در آینده حاکمانی را انتخاب کنند که به حقوق بشر و احترام به جان انسان‌ها معتقد باشند. به هر حال آنچه مهم است این است که این کشتار، وجدان آزادگان غرب را به قدری آزرده است که پس از جنگ ویتنام، تقریباً تمامی دانشگاهیان دانشگاه‌های آمریکا اعتراض کردند و این حرکت اعتراضی دانشگاه‌ها از آمریکا به دیگر دانشگاه‌های غربی توسعه یافت.