تبریز-شهردار تبریز از انعقاد بزرگترین قرارداد توسعه فیبر نوری کشور در تبریز به ارزش ۶ هزار میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوب هوشیار پیش از ظهر امروز در مراسم امضای قرارداد توسعه اینترنت پرسرعت فیبر نوری اظهار کرد: بزرگترین پروژه فیبرنوری کشور بین شهرداری تبریز و یکی از اپراتورها منعقد گردید.

وی با اشاره به قرارداد پیشین شهرداری تبریز با این شرکت افزود: قرارداد اول شهرداری شامل اجرای ۲۲۰ کیلومتر فیبرنوری در سطح معابر اصلی است که ۱۴۰ کیلومتر آن اجام یافته و تا پایان سال شاهد تکمیل مفاد قرارداد خواهیم بود.

هوشیار در رابطه با قرارداد جدید شهرداری تبریز نیز اظهار داشت: این قرارداد به ارزش ۶ هزار میلیارد ریال شامل اجرای ۵۰۰ کیلومتر اینترنت پرسرعت فیبرنوری تا درب منازل شهروندان طی سه سال است.

وی خاطرنشان کرد: اینترنت پرسرعت یکی از موضوعات مهم در توسعه کسب و کارهای خانگی است که می‌تواند جهش مطلوبی در حوزه اشتغال ایجاد کند.

شهردار تبریز در ادامه با بیان اینکه حل معضلات جدی مدیریت شهری صرفاً با توسعه زیرساخت‌هایی مثل سلامت ورزش و فرهنگی قابل حل نیست، افزود: برای توسعه پایدار شهر نیازمند اجرای زیر ساخت‌های هوشمندسازی و ارائه خدمات هوشمند هستیم که شهرداری تبریز در این حوزه اقدامات مطلوبی انجام داده است.

هم اینک به گفته شهردار تبریز ۵۲۰ دوربین ثبت تخلفات ترافیکی در سطح شهر فعال است که این موضوع علاوه بر کنترل ترافیک، موجب کاهش ۲۳ درصدی سرقت نیز شده است.

وی ادامه داد: در حوزه نصب دوربین‌های ترافیکی شهر، تبریز رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گفته مدیرعامل این اپراتور تبریز اولین شهری است که قرارداد جامع فیبر نوری گسترده را منعقد کرده است.

همچنین به گفته مدیرعامل این شرکت، از لحاظ کیفی تلاش شده پروژه را با بهترین مواد اولیه و صحیح‌ترین عملیات اجرایی انجام و در عین حال سعی شده با افزایش تعداد کارگاه‌ها، سرعت عمل اجرا نیز ارتقا یابد.