همدان ـ فرمانده انتظامی استان همدان از انهدام ۸ باند کلاهبرداری اینترنتی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سلمان امیری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در هفته نیروی انتظامی ۱۲۰ عنوان برنامه برگزار خواهد شد، اظهار کرد: شعار امسال هفته فراجا «پلیس هوشمند، مردم قانونمدار» تعیین شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: یکی از ابعاد "پلیس هوشمند" را می‌توان در حوزه هوشمندی در رفتار و تجهیزات و امکانات و تکنولوژی پلیس متخصص تعریف کرد که لازم است مد نظر قرار گیرد.

وی در خصوص برخی برنامه‌های این هفته تصریح کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، حضور در نماز جمعه، تجلیل از خانواده شهدا و جانبازان، یادواره شهدای یگان ویژه، برپایی غرفه سلامت، اهدای خون، همایش کلانتری‌های برگزیده، تجلیل از رانندگان قانونمند، پیاده‌روی خانوادگی، عطرافشانی مزار شهدا و ویزیت رایگان و نشست با معتمدان پلیس بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته عنوان کرد.

امیری تاکید کرد: در حوزه مانیتورینگ شهری هنوز به سطحی که باید نرسیده‌ایم و این موضوع نیاز به مطالبه دارد.

وی با اشاره به انجام ۷۰۶ هزار و ۵۶ فقره تماس مردمی با پلیس ۱۱۰ گفت: ۲۰۷ هزار و ۴۰۷ مورد از این تماس‌ها منتج به انجام عملیات انتظامی شده است.

فرمانده انتظامی همدان از کاهش ۲۰ درصدی وقوع سرقت‌های مهم در سطح استان طی امسال خبر داد و گفت: افزایش ۱۵ درصدی کشف وقوع سرقت توسط پلیس را در ۶ ماه گذشته شاهد بوده‌ایم و در مجموع شاهد افزایش ۲۸ درصدی کشفیات در استان هستیم.

وی با اشاره به کشف ۵ هزار و ۷۸۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان طی امسال عنوان کرد: ۷ هزار و ۳۸ معتاد، و قاچاقچی دستگیر شده است.

سردار امیری از انهدام ۲۵ باند مهم مواد مخدر در سطح استان خبر داد و افزود: ۶ هزار و ۹۸۸ عملیات در حوزه پلیس مواد مخدر انجام توسط پلیس همدان شده است‌.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و ۱۳۵ طرح مبارزه با مواد مخدر در استان انجام شده که ۸۴۲ مورد مربوط به پاکسازی مناطق بوده است افزود: ۲۰۱ مورد از طرح‌ها در محورهای مواصلاتی و ۹۲ مورد در راستای کنترل شهرستان‌ها و روستاها انجام شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان از افزایش ۱۵ درصدی وقوع جرایم در فضای مجازی خبر داد و با بیان اینکه کلاهبرداری رایانه‌ای ۴۴ درصد؛ برداشت اینترنتی غیر مجاز ۲۸ درصد و مزاحمت اینترنتی ۸/۵ درصد رشد داشته است گفت: از ابتدای امسال علیرغم افزایش وقوع جرایم ۱۰۵ درصد از پرونده‌های سایبری کشف شده که بخشی مربوط به استان‌های دیگر است.

وی با بیان اینکه از انهدام هشت باند کلاهبرداری اینترنتی در استان خبر داد و با بیان اینکه ۱۶۰ مجرم اینترنتی نیز طی امسال دستگیر شده است گفت: مردم در می‌توانند در صورت مواجهه با کلاهبرداری اینترنتی در هر ساعت از شبانه روز با شماره ۰۹۶۳۸۰ پلیس فتا تماس بگیرند تا حساب بانکی کلاهبرداران را که پول را به آن انتقال می‌دهند مسدود شود.

سردار امیری با بیان اینکه توانسته‌ایم ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از پول مردم را به حساب افراد برگشت داده شده است گفت: یک‌هزار و ۳۵۰ حساب بانکی که در اختیار مجرمان بوده مسدود شده است.

وی افزود: ۲۰۶ دستگاه تجهیزات الکترونیکی در اختیار مجرمان کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان از برگزاری ۴۱ مورد کارگاه آموزشی توسط پلیس فتا خبر داد و اظهار کرد: برگزاری پویش خرید امن و تبادلات مالی از دیگر اقدامات پلیس همدان بوده است.

فرمانده انتظامی استان همدان در ادامه از کاهش ۲۷ درصدی تصادفات فوتی درون‌شهری و ۳۵ درصدی متوفیان در استان طی امسال خبر داد و تاکیدکرد: در مجموع تصادفات درون‌شهری و برون‌شهری ۱۷ درصد و تعداد نفرات فوتی ۲۰ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه ۸۴.۵ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری و داخل شهرها رخ می‌دهد بیشترین تخلفات حادثه‌ساز در استان را شامل سرعت و سبقت غیرمجاز عنوان کرد.

سردار امیری با بیان اینکه ۳۰۴ میلیارد تومان کشفیات کالای قاچاق در استان داشته‌ایم، گفت: ۷۵۵ متهم اقتصادی دستگیر شده که افزایش دو درصدی داشته است.

وی در پایان گفت: رضایت مردم و اعتماد واقعی آنها برای ما بسیار مهم است که در تماس مردم با ۱۹۷، ۳۰ درصد افزایش تقدیر و سه درصد کاهش انتقاد ثبت شده است.