قم- استاد حوزه علمیه قم گفت: شهدا از جمله شهید سیدحسن نصرالله شهیدانه زندگی می‌کردند و این امر در اخلاق و رفتار آنان مشهود بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ناصر رفیعی شامگاه چهارشنبه در اجتماع «لبیک یا خامنه‌ای» که در حرم بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: از امام صادق (ع) نقل شده که یکی از دعاهای ایشان کشته شدن در راه خداوند است.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: شهادت موضوع مهمی است، که انسان‌های مهم آن را از خداوند می‌خواستند و نزد خداوند بهترین توفیق و سعادت است.

سخنران حرم بانوی کرامت ابراز کرد: شهید سلیمانی گفت که شرط شهید شدن، شهید بودن است و این مساله دو معنای ژرفی دارد و اکثر شهدا، شهیدانه زندگی می‌کردند و این امر در اخلاق و رفتار آنان مشهود بود.

وی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های شهید شدن وارستگی و عدم وابستگی به دنیا است و انسان با تبعیت از این امر نمی‌تواند شهید شود و شهدا با اینکه خانواده و مشکلات داشتند، بازهم به میادین جنگ رفتند.

حجت الاسلام رفیعی عنوان کرد: شهید مطهری گفته‌اند شهید کسی است که روح بلند و هدف مقدس دارد و در راه عقیده کشته شود و در راه حقیقت و فضیلت گام بردارد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: تقاضای حقیقی از دیگر ویژگی‌های رسیدن به فیض شهادت است و انسان باید در این راستا گام بردارد و شهید نصرالله هم در میدان جنگ و ضاحیه و اوج مصائب و خطر به شهادت رسید.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: شب گذشته صدها موشک به سوی اسرائیل پرتاب شد، اما مقام معظم رهبری در حضور مردم سخنرانی کردند و حتی جلسات از قبل تنظیم شده را به هم نزدند در اوج خطر و در میدان ماندند.

وی تصریح کرد: امروز باید برای نظام، مقام معظم رهبری و انقلاب دو ویژگی «بی توقعی از ولی و انقلاب» و «پر کاری و تلاش» داشته باشیم.

حجت الاسلام رفیعی یادآور شد: غیرت، تقید دینی و ولایت مداری از اهم خصلت‌های شهدا است و این امر تبعیت از ولایت فقیه در زندگی و سیره شهدا متجلی و جاری و ساری بوده است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: شهدا با احساس مسئولیتی که داشتند تا آخرین لحظات در مقابل ظلم سکوت نکردند و ایستادند.

سخنرانی حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: حزب الله لبنان یک لشکر و کشور نیست، بلکه یک تشکیلات است و با دنیای استکبار می‌جنگد و اینکه جمهوری اسلامی در چنین شرایط سختی حاضر می‌شود و در مقابل دشمن بایستد، نشان از احساس مسئولیت آن دارد.