ایلام-نماینده مردم حوزه جنوب ایلام در مجلس گفت: ام.آر.آی بیمارستان آبدانان در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

اسدالله چراغی در گفت و گو با خبرنگار مهر به دیدار مجمع نمایندگان استان با وزیر بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: در این دیدار مشکلات حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان حوزه انتخابیه به وزیر بهداشت منتقل و دستورات لازم برای حل آنها اخذ شده است.

وی به مشکلات درمان در حوزه انتخابیه و عدم راه اندازی ام. آر. آی بیمارستان آبدانان به خاطر عدم تامین اعتباراشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این دیدار وزیر بهداشت اعتبار لازم برای تکمیل ورا اندازی آن اختصاص دادند که در آینده نزدیک شاهد بهره برداری آن هستیم.

چراغی به راه اندازی ام. آر. آی شهرستان آبدانان اشاره کرد و اظهار کرد: با راه اندازی دستگاه ام. آر. آی نیازهای درمانی مردم منطقه و شهرستان‌های همجوار با توجه به بعد مسافت تا مرکز استان و کمبود تجهیزات پزشکی تامین می‌شود.

نماینده حوزه جنوب استان ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح‌کرد: توسعه اورژانس شهرستان دره شهر و آبدانان و همچنین تکمیل خوابگاه پزشکان آبدانان از دیگر موارد بود که خوشبختانه وزیر بهداشت اعتبارات لازم به آنها اختصاص داد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از موضوعات دیگر در این جلسه تعیین تکلیف بیمارستان شهرستان بدره بود که خوشبختانه وزیر بهداشت مکاتبه‌ای با فتاح رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در این خصوص داشتند که امیدواریم ستاد اجرایی فرمان امام به تعهدات خود عمل کند.

وی با اشاره به اینکه مردم بدره سال‌ها است چشم‌انتظار ساخت بیمارستان هستند، گفت: زیبنده نیست که احداث این بیمارستان بعد از ۱۰ سال در حد اسکلت‌‎بندی باقی بماند.

نماینده مردم شهرستان‌های دهلران، آبدانان، دره شهر وبدره در مجلس شورای اسلامی به رایزنی بیمارستان جایگزین شهرستان دهلران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه وزیر در این راستا دستورات لازم را صادر کرده و در تلاش هستیم ماده ۲۳ سازمان برنامه و بودجه کشور آن اخذ شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای سلامی ادامه داد: در جهت رفع مشکلات و محرومیت زدایی حوزه‌های مختلف، به خصوص بهداشت ودرمان از فروگذار نخواهم کرد.