تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۱

لامرد- دادستان جدید شهرستان لامرد طی مراسمی با حضور معاون قضایی دادگستری استان فارس و مسئولین شهرستان معارفه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم معارفه دادستان جدید شهرستان لامرد عصر چهارشنبه با حضور حجت الاسلام مصطفی توانی معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان فارس و مسئولان شهرستان برگزار و حجت الاسلام علی صداقت به عنوان دادستان لامرد معرفی شد

در این مراسم حجت الاسلام علی صفری امام جمعه بخش اشکنان گفت: سید حسن نصرالله مجاهد کبیر، پرچم‌دار مقاومت در منطقه و عالم با فضیلت دینی و رهبر مدبر سیاسی بود که شهادت حق ایشان بود و برای پیروزی جبهه اسلام سال‌های متمادی تلاش کردند.

وی با بیان اینکه در این شرایط کشور ما بیش از هر زمان دیگر نیاز به وحدت و هم افزایی دارد ادامه داد: حرکت سپاه با موشک‌های بالستیک به مواضع صهیونیستی بار دیگر اقتدار کشور را به رخ دشمنان کشید و شهید سید حسن نصرالله و آیت الله رئیسی عاقبت به خیر شدند که به شهادت رسیدند و باید قدردان خون پاک این شهیدان بود.

وی افزود: سید حسن نصرالله شخصیتی بی نظیر بود که دشمن به این حرکت پلید و بزدلانه دست می‌زند و این نشان از مراتب توحیدی این شخصیت بزرگ اسلام است.

عملیات وعده صادق ۲ درس عبرتی برای دشمنان است

در این آئین حجت الاسلام توانی معاونت قضائی رئیس کل دادگستری کل استان فارس گفت: عملیات وعده صادق ۲ درس عبرتی برای دشمنان است و دشمن ما را امتحان نکند زیرا جمهوری اسلامی ایران سابقه طولانی در عملیات‌های دوران دفاع مقدس دارد.

وی در ادامه به وظایف دادستان‌ها اشاره کرد و ادامه داد: از دادستان‌ها می‌خواهیم تا سند بالادستی این قوه را مرور و نسبت به اجرایی شدن آن اهتمام جدی داشته باشند زیرا وظایف هر یک از کارکنان و شخص دادستان را مشخص کرده است.

توانی افزود: دادستان بیش از هزار وظیفه دارد و یکی از این وظایف او حمایت از حقوق عامه است که با قلم خود می‌تواند این مهم را انجام دهد و او می‌تواند پرچم دار حفظ این حقوق در این شهرستان باشد.

معاونت قضائی رئیس کل دادگستری کل استان فارس تصریح کرد: اعضای شوراهای حل اختلاف در اجرای عدالت و تحقق برنامه‌های دستگاه قضائی نقش تعیین کننده‌ای دارند و باید طوری عمل کرد تا مردم طعم عدالت را بهتر بچشند.

دادستان ترک فعل‌های ادارات را پیگیری جدی کند

حجت الاسلام محمدجواد آزاد امام جمعه لامرد در این مراسم گفت: از دادستان جدید لامرد انتظار می‌رود تا نسبت به بعضی از موضوعات همچون ترک فعل‌ها و کوتاهی‌های بعضی از ادارات، خودروهای فاقد پلاک، مشروبات الکلی ورود کند زیرا مردم گلایه مند.

وی افزود: شورای حل اختلاف مساجد و مسلمین قرآنی مساجد راه اندازی شود تا مردم و خانواده‌ها و اقوام پای کار بیایند تا مانع سرازیری جمعیت به دادگستری شود که در این راه صلح ابزار بسیار مهم و مؤثر است.

حجت الاسلام آزاد امام جمعه لامرد افزود: قضاوت کار سختی است و قضات باید نهایت دقت و عدالت اجتماعی را در صدور احکام داشته باشند.