قزوین- امام جمعه قزوین با بیان اینکه جبهه باطل هر روز ضعیف‌تر می‌شود، گفت: جبهه مقاومت روز به روز قدرتمندتر از گذشته حرکت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم عزاداری ویژه شهادت سید حسن نصرالله که با حضور دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: شما فرزندان اسلام، عدالت، حریت، آزادگی و حق هستید که از کشورهای مختلف در ایران اسلامی حضور دارید، ما به شما احترام می‌گذاریم و شما را فرزندان دوست‌داشتنی خود می‌دانیم، شما دختران و پسران ما هستید و ما در قبال شما وظیفه دینی داریم.

وی ادامه داد: ما برای شهادت یک انسان بزرگ، یک سردار قدرتمند و بانفوذ و همچنین همراهان شهید ایشان دور هم جمع شده‌ایم، مقاومت اسلامی و مبارزه با دشمنان خدا و دشمنان مردم، یعنی مبارزه با صهیونیست‌های جنایتکار دل‌های ما را به هم پیوند زده، ملت‌های مسلمان را با هم دوست کرده و این دوستی هر روز بیشتر خواهد شد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خدای متعال در آیات ۱ تا ۳ سوره نصر فرموده است (چون یاری خدا و پیروزی فرا رسد، و ببینی که مردم دسته دسته در دین خدا درآیند، پس به ستایش پروردگارت نیایشگر باش و از او آمرزش خواه که وی همواره توبه‌پذیر است).

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان قزوین بیان کرد: می‌خواهم از این آیات استفاده کرده و عرض کنم که سید حسن نصرالله تقریباً ۳۲ سال پیش، در حالی که ۳۱ سال سن داشت، پس از سید عباس موسوی (ره) که به دست صهیونیست‌ها به شهادت رسید، رهبری حزب الله را بر عهده گرفت.

وی خاطرنشان کرد: آن زمان صهیونیست‌ها بسیار شادمان بودند و جشن گرفته بودند و گمان می‌کردند با شهادت سید عباس موسوی (ره) مبارزه با صهیونیست‌ها تعطیل و تمام شده است، آن زمان حزب الله حتی با سنگ هم نمی‌توانست با صهیونیست‌ها بجنگد، انتفاضه حجاره هنوز به آن معنا اتفاق نیفتاده بود، بعدها انتفاضه حجاره پیش آمد، یعنی آن زمان ما آنقدر ضعیف بودیم که اگر می‌خواستیم با صهیونیست‌ها بجنگیم، فقط می‌توانستیم با سنگ در مقابل آنان بایستیم.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: اما زمانی که سید حسن نصرالله به میدان آمد و وقتی که خدای متعال این هدیه آسمانی و ملکوتی را به ملت اسلام و به مظلومان بخشید، لبنان، فلسطین، غزه، کرانه باختری و همه مظلومان عالم حالشان دگرگون شد، فتوحات آغاز شد و در جنگ ۳۳ روزه اتفاقات مهم و ماندگار پیش آمد، از آن روز دیگر صهیونیست‌ها هر روز ضعیف‌تر شدند و جبهه مقاومت هر روز قوت گرفت، پیش از آن جبهه مقاومت نیروهای اندکی داشت، اما از آن زمان به بعد «یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا» پیش آمد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: جبهه مقاومت از لبنان گسترش پیدا کرد و امروز می‌بینیم که عزیزان ما در یمن، برادران ما در عراق، برادران و خواهران ما در سوریه، پاکستان، هندوستان، کشمیر و همه ملت‌های مسلمان در دنیا قیام کرده‌اند و «یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا» پیش آمده است.

جبهه باطل هر روز ضعیف‌تر می‌شود

وی یادآور شد: ما خیلی باید خدا را شکر کنیم و بدانیم که جبهه باطل هر روز ضعیف‌تر می‌شود، یک زمانی آمریکایی‌ها در ایران حکومت می‌کردند و شاه مطیع فرمان آن‌ها بود، ما چنین دورانی را گذرانده‌ایم، اما اکنون ما آن‌ها را در خلیج فارس و دریای سرخ تعقیب می‌کنیم و نیروهای مسلح ما به آن‌ها فرمان می‌دهند و مسیر آن‌ها را تغییر می‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: یک زمان انقلاب اسلامی ایران که از مدرسه فیضیه شروع شده یار و یاوری نداشت، حتی تعداد کسانی که پای کار انقلاب باشند بسیار اندک بود، اما خدا هر روز دل‌های نیروهای جدیدی را با امام خمینی (ره) همراه کرد، انقلاب گسترش پیدا کرد و ایران به پا خاست.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: اکنون نیز جهان به پا خاسته است، آن زمان نام انقلاب را فقط در ایران می‌شنیدیم اما اکنون آوازه انقلاب عالمگیر شده است، البته همان زمان در لبنان هم فعالیت‌های انقلابی صورت می‌گرفت و نیروهای انقلابی تربیت می‌شدند، اما بسیار ضعیف بودیم، اما اکنون در دنیا قدرتمندیم و هر روز یاران من و شما و دشمنان صهیونیست‌ها بیشتر شده و مستکبران ضعیف‌تر می‌شوند.

وی بیان کرد: اکنون در روزگاری هستیم که مسلمان، مسیحی، شیعه، سنی و همه فرقه‌های اسلامی باید دست یکدیگر را به محبت بفشارند و قدر یکدیگر را بدانند، قرآن این گونه ما را راهنمایی می‌کند و در آیه ۸۲ سوره مائده می‌فرماید «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُوا وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَی ذَلِکَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّیسِینَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا یَسْتَکْبِرُونَ»، یعنی (یقیناً سرسخت‌ترین مردم را در کینه و دشمنی نسبت به مؤمنان، یهودیان و مشرکان خواهی یافت و البته نزدیک‌ترینشان را در دوستی با مؤمنان، کسانی می‌یابی که گفتند ما نصرانی هستیم. این واقعیت برای آن است که گروهی از آنان کشیشان دانشمند و عابدان خدا ترس‌اند، و آنان در پیروی از حق تکبّر نمی‌کنند).

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان قزوین خاطرنشان کرد: خدای متعال در این آیه می‌فرماید با همه وجودتان درک می‌کنید که بدترین، پلیدترین، خشن‌ترین و زشت‌ترین دشمنان مؤمنین یهودیان هستند و کسانی که مشرک‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: بایدن می‌گوید من یهودی نیستم اما صهیونیست و حامی یهودی‌ها هستم، این به معنای همان مشرکانی است که با یهودیان هم‌پیمان‌اند.

وی تصریح کرد: همه ستمکاران، مستکبران، آمریکا، انگلیس و صهیونیست‌ها در یک جبهه هستند اما در مقابل این‌ها خداوند به مؤمنین فرموده است حتماً با همه وجودتان می‌فهمید آن‌هایی که پیروان راستین حضرت مسیح (ع) و پیروان انجیل حقیقی هستند، این‌ها با شما دوستند و به شما می‌پیوندند.

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: اخیراً آمار تکان دهنده‌ای را در اخبار شنیدیم که گفته شد هر ماه جمعیت زیادی در کشور رواندا از مسیحیت به اسلام می‌پیوندند، این خیلی طبیعی است، چرا که حضرت مسیح (ع) آمده تا زمینه بعثت حضرت محمد (ص) را فراهم کند.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: خدای متعال در آیه ۶ سوره صف ما را فراخوانده که حرف‌های حضرت عیسی (ع) را بشنویم که فرموده ای بنی‌اسرائیل، من از طرف خدا آمده‌ام که رسول خدا در میان شما باشم، پیام خدا را برای شما آورده‌ام، من انبیای گذشته و کتاب‌های آسمانی پیشین را قبول دارم، من آمده‌ام بشارت بدهم آمدن رسولی را که پس از من می‌آید و اسم او احمد است.

وی عنوان کرد: حضرت عیسی (ع) پیروانش را این گونه راهنمایی می‌کند و می‌گوید شما هم بیایید به این رسول خدا بپیوندید، هر مسلمانی که حضرت عیسی (ع)، انجیل حقیقی، حضرت موسی (ع) و تورات حقیقی را قبول دارد و به آن‌ها ایمان دارد، زیرا ما به همه انبیاء ایمان داریم.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان قزوین بیان کرد: خداوند در ادامه آیه ۸۲ سوره مائده فرموده پیروان واقعی حضرت مسیح (ع) با مؤمنین دوست هستند و انگیزه‌های وحدت فراوانی دارند، خدای متعال در این آیه خطاب به مؤمنین می‌فرماید مسیحیان حقیقی اهل ذکر، عبادت و بندگی هستد، این‌ها مستکبر نیستند، این یعنی یهودی‌ها مستکبرند.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: خدای متعال با این بیان بین مستکبران و مستضعفان تقابل ایجاد می‌کند، بعد به ما می‌گوید من خودم طرفدار مستضعفان هستم، خداوند در آیه ۵ سوره قصص می‌فرماید «وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ»، یعنی (و خواستیم بر کسانی که در آن سرزمین فرو دست‏ شده بودند منت نهیم و آنان را پیشوایان مردم گردانیم و ایشان را وارث زمین کنیم).

وی تأکید کرد: خدای متعال در این آیه می‌فرماید من اراده کرده و تصمیم گرفته‌ام که مستضعفان به پیروزی برسند و سردمداران جهان شوند، یعنی مستکبران مغلوب، منکوب و نابود می‌شوند، این وعده خدای متعال است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: خدای متعال به ما می‌گوید یهودی‌ها جانشان را خیلی دوست دارند، چرا قرآن به ما چنین خبری را می‌دهد؟ برای اینکه می‌خواهد نقطه‌ضعف آن‌ها را به ما نشان بدهد، یعنی به ما می‌فهماند که اگر می‌خواهید کاری کنید تا یهودی‌ها گورشان را گم کنند و آن‌ها را شکست بدهید، باید جانشان را نشانه بگیرید و به خطر بیندازید، این یک اصل قرآنی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: همچنین خدای متعال می‌فرماید یهودیان مالشان را دوست دارند، معنایش این است که اگر می‌خواهید آنان را از بین ببرید، باید نقاط حساس ثروت و سرمایه‌شان را هدف قرار بدهید.

وی اظهار کرد: خیلی از این راهنمایی‌های کلیدی در قرآن وجود دارد که ما اگر بتوانیم از این راهنمایی‌ها استفاده کنیم بسیار مؤثر، راهبردی و راهگشاست.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان قزوین عنوان کرد: همچنین خدای متعال می‌فرماید فتنه از قتل و کشتار بدتر و بزرگ‌تر است، معنای این جمله را امروز همه ما می‌فهمیم، همچنین خدای متعال در آیه ۱۹۳ سوره بقره می‌فرماید «وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّی لَا تَکُونَ فِتْنَةٌ وَیَکُونَ الدِّینُ لِلَّهِ فَإِنِ انْتَهَوْا فَلَا عُدْوَانَ إِلَّا عَلَی الظَّالِمِینَ»، یعنی (با آنان بجنگید تا دیگر فتنه‏‌ای نباشد و دین مخصوص خدا شود پس اگر دست برداشتند تجاوز جز بر ستمکاران روا نیست).

امام جمعه قزوین بیان کرد: خدای متعال در این آیه فرموده با فتنه‌گران بجنگید و آن‌ها را بکشید تا فتنه ریشه‌کن شود؛ امروز در دنیا هیچ فتنه‌ای زشت‌تر، پلیدتر و بدتر از فتنه یهود نیست، بدترین و زشت‌ترین فتنه در دنیا فتنه یهود است، فتنه‌ای که انگلیس و آمریکا آن‌ها را ساخته‌اند، فتنه‌ای که کفر، شرک و نفاق در آن جمع شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: قرآن به ما یاد می‌دهد که اگر می‌خواهید فتنه از بین ببرید باید فتنه‌گران را بکشید، خداوند نمی‌فرماید بروید با آن‌ها مذاکره کنید، آن‌هایی که می‌گویند برویم با این‌ها مذاکره کنیم، یا نمی‌فهمند یا خودشان هم دشمن هستند و این پیشنهادها را به نفع دشمن می‌دهند، زیرا فتنه‌گران اهل مذاکره نیستند، آن‌ها فقط باید کشته شوند، قرآن این را به ما یاد می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: گاهی برخی می‌گویند باید صهیونیست‌ها را از سرزمین‌های اشغالی بیرون کنیم، خیر این گونه نیست، باید این‌ها را در همان سرزمین دفن کرد، زیرا این فتنه‌گران به هر کجا بروند، فتنه را هم با خودشان به آنجا می‌برند.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: فتنه‌گر را باید کشت و دفن کرد تا دفع فتنه شود، قرآن این معنا را به ما راهنمایی می‌کند.

وی یادآور شد: ما وقتی شهادت حاج قاسم سلیمانی، اسماعیل هنیه، ابومهدی المهندس، سید حسن نصرالله و فرزندان مقاومت را می‌شنویم خیلی متأثر می‌شویم، اما در نگاه قرآنی خدا به ما می‌گوید که شهید به عنوان سرمایه است، یعنی وقتی سید عباس موسوی (ره) به شهادت رسید، مقاومت اسلامی صاحب سرمایه شد، هر کدام از شهدا که شهید شدند، سرمایه مقاومت افزایش پیدا کرد، پشتیبانی مقاومت قوی شد و مقاومت قوت گرفت.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: جبهه اسلام و مقاومت با شهادت ضعیف نمی‌شود، بلکه قطعاً قوی‌تر می‌شود، آیا زمانی که سید عباس موسوی (ره) به شهادت رسید و سید حسن نصرالله به جای ایشان آمد، جبهه مقاومت ضعیف شد؟ خیر قطعاً این گونه نیست، شهادت سید حسن نصرالله باعث شده ایشان حیات جاودانه داشته باشد و به همه جبهه مقاومت حیات مضاعف ببخشد.

جبهه مقاومت روز به روز قدرتمندتر از گذشته حرکت خواهد کرد

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان قزوین عنوان کرد: یعنی سید حسن نصرالله تبدیل به واسطه فیض خدا در قوت، قدرت و حیات جبهه مقاومت می‌شود، این قطعاً جبهه مقاومت را قوی‌تر می‌کند، بنابراین جبهه مقاومت روز به روز قدرتمندتر از گذشته حرکت خواهد کرد و ان‌شاءالله به زودی نتایج این معنا را مشاهده خواهیم کرد.

وی بیان کرد: این شهدا نقطه اتصال ما با شهدای کربلا و همه انبیاء الهی هستند، همان طور که می‌گوییم امام حسین (ع) وارث آدم (ع)، نوح (ع)، ابراهیم (ع)، موسی (ع)، عیسی (ع) و همه انبیاء بود، انقلاب و مقاومت اسلامی هم وارث نهضت امام حسین (ع) و همه انبیای الهی است، از خدای متعال می‌خواهیم مقام رفیع، ارزشمند و اثرگذار شهادت را روزی ما قرار بدهد و هر روز بر عزت، قدرت و قوت جبهه اسلام بیفزاید.