محمدرضا عارف گفت: عملیات وعده صادق ۲ پاسخ به یک مطالبه جدی مردم کشور و انتقام از خون‌های ریخته شده مهمان عزیز ما، شهید اسماعیل هنیه و شهید سیدحسن نصرالله بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون اول رئیس جمهور در بازگشت از اجلاس دولت‌های عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی اوراسیا گفت: جمهوری اسلامی در طول تاریخ شروع کننده جنگ نبوده و معتقد به همزیستی و همکاری است، اما نشان دادیم که کوچک‌ترین اقدام علیه منافعمان را قاطعانه پاسخ می‌دهیم.

عارف تاکید کرد: امیدواریم رژیم صهیونیستی از پاسخ جمهوری اسلامی ایران درس عبرت گرفته و از شیطنت دست بردارد در غیر این صورت رزمندگان اسلام پاسخ جدی تری را به آنها خواهند داد.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با اشاره به سفر ارمنستان گفت: سفر خیلی خوبی در کنار همکارانمان داشتیم و هدف اصلی شرکت در جلسه نخست وزیران عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا بود.

عارف ادامه داد: در ماه‌های گذشته در ارتباط با کشورهایی که در حوزه تمدنی ایران قرار دارند در همه زوایای اقتصادی، فرهنگی، فنی مهندسی به این نتیجه رسیدیم که در اتحادیه اقتصادی اوراسیا عضو شویم و به عنوان عضو مدعو در اجلاس شرکت کردیم.

معاون اول رئیس جمهور افزود: در جلسه نخست وزیران اتحادیه دیدارهای خوبی انجام شد که می‌تواند حکایت از افزایش تعاملات سیاسی و اقتصادی اعضا به ویژه همسایگان نزدیکمان داشته باشد و این مورد تاکید دولت وفاق ملی نیز می‌باشد.

عارف از عضویت ایران به عنوان ناظر در این اتحادیه خبر داد و گفت: در این اجلاس با عضویت ناظر ما موافقت شد و در نشست بعدی سران که در چند ماه آینده برگزار خواهد شد، این عضویت رسماً اعلام خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به دیدار با نخست وزیر ازبکستان گفت: تشابهات فرهنگی فرصتی فوق‌العاده برای گسترش روابط است که در این اجلاس و دیدارهای دوجانبه بر آن تاکید شد.

عارف در پایان با اشاره به دیدار با ایرانیان مقیم ارمنستان خاطر نشان کرد: نخبگان اقتصادی و علمی فراوانی در ایروان حضور دارند که می‌توانند ظرفیت فراوانی در حوزه افزایش مبادلات خرد اقتصادی و بازارسازی دو کشور ایجاد کنند که ما از این مهم حمایت می‌کنیم