تهران- استاندار تهران جمع آوری معتادان متجاهر را در کاهش آمار سرقت مهم دانست و بر ضرورت تدوین قوانین بازدارنده در این حوزه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری عصر چهارشنبه، در جلسه کمیسیون کاهش سرقت که با حضور مسؤولان مربوطه در استانداری تهران برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سید جبهه مقاومت، شهید سید حسن نصرالله و سردار نیل فروشان، اظهار کرد: با یاری خداوند اقدامات بازدارنده سپاه پاسداران و جمهوری اسلامی ایران در مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی اثر بخش خواهد بود.

استاندار تهران علت یابی در حوزه وقوع سرقت را بسیار مهم دانست و گفت: باید این موضوع مورد بررسی دقیق قرار بگیرد که در زمینه سرقت چه عواملی سبب کاهش و یا افزایش این اقدام می‌شود.

فخاری جمع آوری معتادان متجاهر و توجه جدی به مالخرها و ایمنی خودرو توسط خودروسازان را از راه‌های معمول و شناخته شده حوزه کاهش سرقت دانست و افزود: در این زمینه نیازمند یک اقدام پژوهشی هستیم که طی آن همه عوامل به صورت دقیق مورد پژوهش و تحلیل و بررسی قرار بگیرند.

وی تفسیر افزایش سرقت در مناطق مختلف را متفاوت اعلام کرد و گفت: سرقت مسلحانه و سرقت به عنف پدیده‌های شومی هستند که دارای آثار روانی در جامعه می‌باشند و مقابله جدی با آنها ضروری است.

استاندار تهران با بیان اینکه در حوزه سرقت به عنف نیازمند بازبینی امور قوانین برخورد با این جرایم هستیم، عنوان کرد: باید زیرساخت چگونگی مقابله با جرایمی مانند سرقت به عنف که قدرت جسارت بالا دارد فراهم شود، چرا که شدت برخورد با جرم بر جرایم تأثیرگذار است.

فخاری اراذل و اوباش را از ابزارهای مورد استفاده جریانات انحرافی معرفی کرد و در خصوص پراکندگی و حضور معتادان متجاهر در جامعه گفت: در این خصوص به عینه مشاهده شده که به هر میزان معتادان متجاهر در جامعه حضور بیشتر داشته باشند به همان میزان سرقت و جرم افزایش پیدا می‌کند و هم اکنون در اردوگاه‌ها استان تهران برای جمع آوری متجاهرین ظرفیت خالی داریم و در این خصوص اقدامات نیروی انتظامی قابل تقدیر است.

وی با اشاره به نقش اتباع غیرمجاز در وقوع سرقت‌ها، گفت: تمرکز بر جمع آوری اتباع بیگانه غیرمجاز در کاهش وقوع سرقت‌های عادی و مسلحانه، زورگیری‌ها و سایر جرایم مؤثر است.

استاندار تهران بر ضرورت تشکیل کارگروهی حول تدوین قوانین بازدارنده سرقت تاکید کرد و افزود: با جمع آوری نظرها و تحلیل‌های کارشناسانه و پیگیری از طریق مجلس شورای اسلامی و وضع قانون متناسب می‌توانیم در این زمینه اثرگذار باشیم و کاهش سرقت را رقم بزنیم.