کاشان - مدیرعامل سازمان آتش نشانی کاشان گفت: این سازمان در شهریور ماه گذشته ۴۰۲ عملیات انجام داده است.

سیدمصطفی محتشمیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: آتش نشانان علاوه بر حضور فعال و انجام اقدامات لازم برای امداد رسانی به موقع و مؤثر در ۱۰۵ مورد آتش سوزی و ۱۸۵ مورد حادثه، ۱۱۲ مورد خدمات ایمنی را نیز انجام دادند.

وی روشن کردن آتش، اتصال برق، انتقال حرارت و نشت مایعات قابل اشتعال را بیشترین عامل آتش سوزی‌های ماه گذشته اعلام کرد و ابراز داشت: نیروهای بخش عملیات سازمان در ۴۰۲ مورد عملیات نیز از جمله حوادث جانوران گزنده، آسانسور و بالابر، باز کردن درب با محبوسی و سقوط شرکت داشتند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی کاشان با اشاره به نجات جان ۱۳۴ نفر در عملیات شهریورماه تصریح کرد: متأسفانه چهار نفر فوتی و ۶۰ نفر مصدوم نیز در عملیات‌ها گزارش و ثبت شد.

وی خاطرنشان کرد: ۳۷ مورد نیز تیم‌های احتیاط از حریق و حادثه سازمان در قالب مناسبت‌های ملی و مذهبی شهریورماه در سطح شهرستان مستقر شدند.

محتشمیان با اشاره به صدور ۳۶ مورد دستورالعمل ایمنی در شهریور ماه برای اماکن شهری کاشان افزود: ۱۳۳ مورد بازدید و بازرسی ایمنی از اماکن و ساختمان‌های شهری توسط کارشناسان بخش پیشگیری نیز در ماه گذشته انجام شد که بررسی تخصصی و پیشگیرانه از اماکن مسکونی، اداری، درمانی، مسکونی تجاری و اداری تجاری از آن جمله بوده است.

وی فعالیت کمیته کارشناسی و علت‌یابی حوادث و حرائق با ۳۹ مورد علت یابی در شهریورماه را تاکید کرد و گفت: بازدید و صدور دستورالعمل‌های لازم برای ۲۹ مورد نقشه‌های ساختمانی نیز توسط کارشناسان مربوطه انجام شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی کاشان همچنین ارائه آموزش‌های ایمنی-عمومی و آتش نشانی آموزش آتش نشانی به ۹۹ نفر به مدت ۲۹۴ نفر ساعت در آخرین ماه از فصل تابستان را به صورت تئوری و عملی توسط مربیان و کارشناسان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان خاطرنشان کرد و گفت: پایگاه‌های بسیج، ادارات و ارگان‌های دولتی و مراکز آموزش و مؤسسات عالی، مسئولین ایمنی و HSE ادارات و صنایع جمعیت هدف ارائه آموزش‌ها بود.

وی افزود: اصول ایمنی و ضرورت رعایت آنها، علل ایجاد حوادث و حرائق، نحوه ارتباط با شماره ۱۲۵ آتش نشانی، چگونگی مقابله با آتش سوزی در لحظات اولیه، نحوه استفاده از خاموش کننده‌های دستی جهت آتش سوزی‌های مختلف و ارائه موارد ایمنی برای پیشگیری از وقوع حوادث از جمله موضوعات آموزشی بود.

محتشمیان تصریح کرد: سه دوره کار در ارتفاع با موضوع آشنایی با سیستم‌های اطفا و نحوه محاسبه هیدرولیکی برای هشت نفر از کارکنان سازمان آتش نشانی به مدت ۱۵۴ ساعت برگزار شد.