نمایش رادیویی «قتل از پیش اعلام‌شده» به کارگردانی ایوب آقاخانی در ۵ قسمت تولید و پخش شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آگاتا کریستی نویسنده انگلیسی و خالق داستان‌های جنایی از مشهورترین نویسندگان دنیا است که بر اساس آثارش فیلم‌ها و سریال‌های مختلف و مطرحی ساخته و پخش شده است. «پوآرو» و «خانم مارپل» از شخصیت‌های داستانی آگاتا کریستی هستند که به حل معماهای جنایی می‌پردازند.

ایوب آقاخانی نویسنده و کارگردان تئاتر و تئاتر رادیویی در راستای معرفی ادبیات جهان به مخاطبان و علاقه‌مندان تئاتر و نمایش‌های رادیویی، بر اساس داستان‌های «خانم مارپل» کریستی مجموعه‌هایی را کارگردانی کرده که از صدای جمهوری اسلامی ایران پخش شده‌اند.

یکی از این آثار نمایش رادیویی «قتل از پیش اعلام‌ شده» است که در ۵ قسمت تولید و پخش شده است.

در این نمایش رادیویی اقتباس و تنظیم برای رادیو توسط مهسا پیروزفر انجام شده است.

بازیگران دومین قسمت «قتل از پیش اعلام شده» بر اساس ترتیب اجرا عبارتند از فریبا متخصص، بهرام سروری‌نژاد، مهرخ افضلی، سیما خوش‌چشم، ماندانا اصلانی، نورالدین جوادیان، مهدی نمینی‌مقدم، شیرین سپه‌راد، رضا قلمبر، علی میلانی، شهین نجف‌زاده، نوشین حسن‌زاده، احمد هاشمی، فروغ انصاری، رویا فلاحی.

گوینده وحید منوچهری، افکتور محمدرضا قبادی‌فر، صدابردار جعفر جودتی و تهیه‌کننده فرشاد آذرنیا دیگر عوامل این نمایش رادیویی هستند.

در قسمت آگهی روزنامه محلی روستای کوچک چیپینگ کلگهورن نوشته شده که ساعت ۷ روز ۵ اکتبر قتلی در خانه خانم لتیشیا بلک‌لاک در لیتل پادوکس رخ دهد. در این خانه به جز خانم بلک‌لاک، ۲ دانشجو با نام‌های پاتریک سیمونز و خواهرش جولیا سیمونز از خویشان دور خانم بلک‌لاک، هانا میتزی آشپز خارجی و دورا بانر از دوستان قدیمی خانم بلک‌لاک زندگی می‌کنند.

تعدادی از همسایه‌ها با علم به اینکه ساعت ۷ قتلی در خانه بلک‌لاک رخ می‌دهد، به آن خانه می‌روند. در ساعت ۷ ناگهان برق ساختمان قطع می‌شود، مردی با نقاب و چراغ‌قوه در ورودی اتاق ظاهر شده و ۳ گلوله شلیک می‌شود.

پس از تیراندازی وقتی که با شمع صحنه جنایت را روشن می‌کنند، جسد مرد جوانی را که اسلحه‌ای در کنارش افتاده است پیدا می‌کنند. همچنین گلوله‌ای که از کنار گوش خانم بلک‌لاک عبور کرده باعث خونی‌شدن لباس و زخمی‌شدن گوش او شده است.

دورا بانر جسد مرد جوان را می‌شناسد، به نظر دورا رد تقاضای مرد جوان که در هتل ریتز کار می‌کرد و برای قرض‌گرفتن پول به لیتل پادوکس آمده بود عاملی برای قتل لتی محسوب می‌شود.

با وروود پلیس به ماجرا، بازرس کراداک به هویت سارق جوان رودی شلز پی می‌برد و متوجه می‌شود او جوانی اهل سوئیس و با سابقه تبهکاری است و ... .

با هم قسمت دوم نمایش رادیویی «قتل از پیش اعلام شده» را با مدت‌زمان ۲۹ دقیقه و ۵ ثانیه بشنویم.