ساری- فرمانده انتظامی مازندران از کشف ۷۱ فقره زمین‌خواری بزرگ به ارزش بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال سال جاری در استان خبر داد..

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسن مفخمی پیش از ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با گرامیداشت یاد خاطره شهدا به ویژه شهدای مقاومت و سید حسن نصرالله و شهادت شهید پوریا عبادی با بیان اینکه هفته انتظامی هفته مردم ایران اسلامی گفت: جامعه هدف پلیس مردم هستند.

وی هفته ناجا را فرصتی برای ارائه خدمات بیشتر به مردم دانست و گفت: از اول امسال تاکنون بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار خدمت توسط همکاران انتظامی در استان به مردم ارائه شد.

فرمانده انتظامی مازندران با اظهار اینکه بسیاری از خدمات ارائه شده توسط پلیس بیان نمی‌شود، یادآور شد: همچنین سعی کردیم بهترین رویکرد و تعامل را با رویکرد جامعه محوری پلیس داشته باشیم

عملیات وعده صادق ۲ غرورآفرین بوده است

وی پلیس هوشمند، مردم قانون مدار را شعار محوری هفته ناجا در سال جاری بیان کرد و با اشاره به عملیات غرورآفرین وعده صادق ۲ گفت: این عملیات سبب خوشحالی دل مردم دنیای اسلام شده است.

فرمانده انتظامی مازندران از نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان پرچمدار دنیای اسلام یاد کرد و گفت: ملت ایران مقابل دنیای کفر می‌ایستد و با شجاعت و با اقتدار عملیات وعده صادق ۲ را انجام می‌دهد.

سردار مفخمی گفت: عملیات وعده صادق ۲ سبب ترس و لرز نتانیاهو شد و دیگر نتوانستند تلفات و خسارات وارده را سانسور کنند وانشالله با این اقدامات اقتدارآفرین نقشه‌ای را که دشمن در سر می‌پروراند را خنثی کردیم و راه مقاومت محکم‌تر و مقتدرتر از قبل ادامه می‌یابد.

سردار مفخمی با تقدیر و تشکر از مردم که پایبند به قانون هستند، ادامه داد: سال جاری بیش از یک میلیون و ۱۷۹ هزار نفر با سامانه ۱۱۰ تماس گرفتند و ۵۰۰ هزار فقره تماس مربوط به راهنمایی و مشاوره بوده است.

فرمانده انتظامی مازندران با عنوان اینکه مازندران یکی از استان‌های هدف در حوزه گردشگری و مسافر است, ادامه داد: سال جاری بیش از ۱۵ میلیون فقره خودرو به استان وارد شد و در مجموع میزان ورودی و خروجی خودروها بیش از ۳۱ میلیون خودرو بوده است.

فرمانده انتظامی مازندران به ارائه خدمات گواهینامه در استان اشاره و اضافه کرد: در همه زمینه‌ها اعم از آزمون صدور و یا تعویض گواهینامه با افزایش روبرو بودیم و این خدمات در سال جدید ۴۴ درصد افزایش داشته است.

سردار مفخمی با بیان اینکه بیش از ۴۷۱ هزار نفر برای ارائه خدمات رانندگی به پلیس راهنمایی رانندگی مراجعه کردند، گفت: بیش از ۱۲۹ هزار دستگاه انواع وسیله نقلیه در استان خدمات دریافت کردند.

وی از کشف و شناسایی ۷۱ فقط زمین خواری بزرگ در استان خبر داد و گفت: ارزش اراضی رفع تصرف شده ۱۴ هزار میلیارد ریال بوده است.

فرمانده انتظامی مازندران به وجود مناطق آلوده و کم برخوردار اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات ما این است که دیگر دستگاه‌ها در این مناطق پای کار نمی‌آیند.

رشد ۱۱ درصدی دستگیری خرده فروشان

وی با بیان اینکه دستگیری خرده فروشان مواد مخدر نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش یافته است، گفت: جمع آوری معتادان مهاجر نیز ۱۵۹ درصد نسبت به قبل افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه برای مبارزه با مواد مخدر باید از همگان وارد میدان شوند، گفت: حقیقت آن است که پاکسازی مناطق آلوده به تنهایی کافی نیست و فقط مسکن خواهد بود.

سردار مفخمی همچنین از افزایش ۲۰ درصدی گواهینامه‌های عادی و زیارتی در استان خبر داد و به راه‌اندازی مراکز مشاوره در کلانتریها اشاره کرد و گفت: ۸۶ درصد پرونده‌های ارجاع شده به این مراکز منجر به سازش شده است.

وی از ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی و سازمانی خبر داد و گفت: پیشرفت این واحدها بیش از ۴۰ درصد است.