رشت- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان از اجرای ۵۰۰ برنامه همزمان با هفته ملی کودک در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جلیل میر عظیمی ظهر پنجشنبه در دومین نشست هماهنگی برنامه‌های هفته کودک اظهار کرد: هم‌گرایی و هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی استان و به اشتراک گذاری ظرفیت‌ها، جهت پاسخ‌گویی به نیازهای نسل کودک و نوجوان بسیار اهمیت دارد.

وی بر لزوم توجه به خواسته‌های آینده سازان، فراتر از روز جهانی و هفته ملی کودک گفت: برای معطوف‌سازی نگاه جامعه به کودکان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی متوجه این نسل، جهت برنامه‌ریزی‌های هدف‌مند برای تربیت آینده سازانی مسؤولیت پذیر باید تلاش کنیم.

میرعظیمی دست یابی به این موضوع را نیازمند توجه همزمان به کودک و خانواده عنوان‌کرد و ادامه داد: نشاط بخشی و مهارت آموزی به کودکان و همچنین، تربیت دینی و اجتماعی آنان در گرو تبیین اهمیت فرزند آوری برای جامعه و همراه‌سازی خانواده‌ها است.

وی از اجرای ۵۰۰ برنامه دستگاه‌های فرهنگی و گروه‌های مردم نهاد فعال در حوزه کودک استان با شعار «برای کودکان، برای آینده» از ۱۴ تا ۲۰ مهر ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: نواختن زنگ آغازین هفته ملی کودک و اهدای کارت کانون یاری به اعضای کانون یار این مجموعه، حضور اعضای برگزیده در خانه‌های فرهنگ، ادامه‌یافتن پویش هر کلاس، یک کتاب‌خانه و عیادت از کودکان بستری در مراکز درمانی بخشی از برنامه‌های این هفته است.