قم- استاد دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: گردشگری یک جنبه روانکاوی دارد و ملت‌ها با سفر به کشورهای دیگر به لحاظ وجوه مشترک‌شان موجب وفاق آنها می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیده امیر یزدانی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست علمی گردشگری و صلح قم اظهار کرد: دین در بحث گردشگری و راه‌های ایجاد صلح در بستر اجتماعی بسیار نقش آفرین است.

استاد دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد: جنگ پدیده فرهنگی است و سید حسن نصرالله یک چهره سرشناسی است که در مقابل نزاع‌های جانیان عالم ایستادگی کرد و یکی از ویژگی‌های او صلح طلبی بود.

وی ابراز کرد: اکثر مراکز تحقیقاتی و آکادمیک غربی و آسیایی بر موضوع ارتباط بین گردشگری و صلح مرکز ویژه‌ای دارند و با رویکرد خودشان عوامل آموزشی و علمی را دنبال می‌کنند.

امیر یزدانی تصریح کرد: گردشگری و ایجاد صلح در سطح ملت‌ها و بین الملل با یکدیگر ارتباط ناگسستنی دارند و گردشگری موجب ایجاد ارتباط و صمیمیت ملت‌ها می‌شود.

استاد دانشگاه ادیان و مذاهب یادآور شد: جنس گردشگری جنسی است که به سهولت قابل درک نیست و هنگامی که علمی در خصوص آن صحبت می‌کنیم بیشتر باید به دنبال شکاف‌ها و ذهن آدم‌ها باشیم.

وی گفت: متأسفانه گردشگری در ذهن افراد با درآمد زایی گره خورده است و این ذهنیت باید تغییر پیدا کند و گشودگی ایجاد شود.

امیر یزدانی تصریح کرد: صلح و گردشگری از آنجا که با یکدیگر ارتباط ناگسستنی دارد، دارای یک جنبه روانکاوی و روانشناسی است.

استاد دانشگاه ادیان و مذاهب خاطرنشان کرد: ملت‌ها با گردش و سفر به کشورهای مورد هدف با یک سری وجوه مشترکی مواجه می‌شوند که این امر موجب همدلی و وفاق بین آنها می‌شود.