ناکارآمدی گنبد آهنین در رهگیری موشک‌های بالستیک ایران و نیز فرار نتانیاهو و دستان لرزان وی هنگام خواندن بیانیه از جمله موضوع‌های مورد توجه کاربران انگلیسی‌زبان شبکه اجتماعی «ایکس» بود.

خبرگزاری مهر، گروه بین‌الملل: موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه سه‌شنبه دهم مهر ۱۴۰۳ در عملیات «وعده صادق ۲» با رمز مبارک «یا رسول‌الله»، اهداف امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را مورد اصابت قرار دادند که ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کردند و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران به وحشت افتاد.

سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای به چرایی انجام این عملیات موشکی پرداخت و اعلام کرد: در پاسخ به شهادت اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله و سردار عباس نیلفروشان قلب اراضی اشغالی هدف قرار گرفت.

پیش تر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه ششم مهر ماه به پشتوانه حمایت‌های آمریکا در حالی که برای سخنرانی در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می‌برد، دستور ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را صادر کرد و هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محلات مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.

برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با ۸ الی ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و از بمب‌های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شده‌بود. مجموع این بمب‌ها به حدود ۸۰ تُن می‌رسید که به شهادت دبیر کل حزب الله لبنان انجامید.

از طرفی «سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان» از فرماندهان پیشکسوت و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشار سپاه در لبنان در حمله تروریستی رژیم سفاک صهیونی در جمعه ششم مهر ۱۴۰۳ به هم‌رزمان شهید خود پیوست. پیش تر نیز رژیم صهیونیستی، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را که برای حضور در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رئیس جمهوری کشورمان به تهران سفر کرده‌بود، ترور کرد.

بنابراین عملیات موشکی ایران پاسخ و واکنشی به این جنایت‌های مکرر رژیم صهیونیستی بود؛ عملیاتی موفق و افتخارآفرین که تصاویر آن از رسانه‌های مختلف و همچنین در فضای مجازی در تمام جهان بازتاب یافت و کاربران انگلیسی‌زبان شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) نیز توجهی ویژه به آن نشان دادند.

در یک حساب کاربری، ویدئویی از لحظه اصابت موشک‌های به اراضی اشغالی به تصویر کشیده شده و آمده‌است «موشک‌های ایران را تماشا کنید که به معنای واقعی کلمه بر سر تل‌آویو می بارد.» این ویدئو ۳۱ هزار لایک خورد و حدود ۱۰ هزار ریتوییت شد.

کاربر دیگری با انتشار ویدئویی از لحظه برخورد چندین موشک‌ها به زمین، نوشته است: شما می‌توانید رهگیری‌ها را ببینید اما به نظر می‌رسد بسیاری از آن‌ها موشک‌های رهگیری نشده‌اند. ایران باید از حجم دیوانه‌کننده‌ای موشک استفاده کرده باشد.

برخورد موشک‌ها به زمین و انفجارهای پیاپی باعث شده که بسیاری از کاربران، ادعای مقام‌های صهیونیست به ویژه شخص نتانیاهو مبنی بر رهگیری بیش از ۹۰ درصدی موشک‌ها را به سخره بگیرند.

یک کاربر با برجسته‌سازی این جمله نتانیاهو که گفته‌است «حمله ایران به لطف بهترین سامانه دفاع هوایی ما در جهان خنثی شد»، به طعنه نوشت: این فیلم‌ها آشیانه‌هایی جنگنده‌های اف -۳۵ و سایر تأسیسات در پایگاه هوایی نواتیم را نشان می‌دهد که کلاهک‌های ۵۰۰ کیلوگرمی موشک‌های بالستیک ایرانی را متوقف می‌کنند.

کاربر دیگر موضع رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه «این یک شکست برای ایران بود چون کسی را نکشت»، در برابر نگاه آماری ایران به دستاوردهای عملیات قرار داد و به نقل از جمهوری اسلامی نوشت: این یک پیروزی بود زیرا ما موفقیت موشکی ۹۰ درصدی داشتیم، ۲ میلیارد دلار خسارت وارد کردیم، نیمی از کل ناوگان اف -۳۵ اسرائیل را نابود کردیم و ۵ پایگاه نظامی را در یک شب مورد حمله قرار دادیم.

این کاربر با همسنجی دو موضع‌گیری بالا و تبیین جزئیات عملیات موشکی موفقیت‌آمیز ایران، تاکید می‌کند که «تفاوت‌ها را ببینید؟»

«جکسون هینکل» تحلیلگر سیاسی و رسانه‌ای شناخته شده آمریکایی نیز به طعنه نوشت: «امن‌ترین» پایگاه هوایی اسرائیل توسط موشک‌های ایران منهدم شد!

عملیات ثمربخش ایران باعث شد که بسیاری از کاربران ایکس، پدافند هوایی و گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را برخلاف تبلیغاتی که شده‌است، ناکارامد بدانند.

در همین ارتباط کاربری معتقد است که پرتاب بیش از ۴۰۰ موشک بالستیک و پهپاد ایران به اراضی اشغالی که فرود آنها به وضوح دیده می‌شود، نشان می‌دهد که سیستم‌های پدافند هوایی این رژیم بی‌فایده شده‌اند تازه این فقط اولین موج است.

کاربر دیگر دو تصویر از زمان برخورد موشک‌ها به اراضی اشغالی را منتشر کرد و به طعنه نوشت: این فیلم را به یاد بیاورید که می‌گویند ۹۹ درصد موشک‌ها رهگیری شده‌اند.

«گنبد آهنین در توقف موشک‌های ایران ناکام است»؛ این نیز محتوای پیام کاربر دیگر به همراه یک ویدئو از صحنه اصابت‌ها بود که در شبکه ایکس منتشر شد و ۱۱۲ هزار لایک خورد و ۱۹ میلیون بار دیده شد.

برخی کاربران نیز همزمان با تاکید بر اینکه «گنبد آهنین در توقف موشک‌های ایران ناکام است»، این اقدام را سرآغازی برای شروع جنگ جهانی سوم دانستند.

اما هراس و نگرانی نتانیاهو از عملیات موشکی ایران، از مهمترین موضوع‌هایی بود که کاربران ایکس به آن توجهی ویژه نشان دادند و با انتشار تصاویر مختلف، بر این هراس و نگرانی مُهر تأیید زدند.

کاربری با انتشار یک ویدئو از فرار نتانیاهو و تاکید بر اینکه «نتانیاهو به سمت سنگر دوید!»، اظهار داشت: ایران با ۴۰۰ موشک که برخی از آنها مافوق صوت بودند، قلب سرزمین‌های اشغالی را که ۹۰ درصد نقاط مختلف نظامی استراتژیک اسرائیل را شامل می‌شد و از آنجا جنگنده‌های اف -۱۵ و اف -۲۵ برای بمباران غزه و لبنان مورد استفاده قرار می‌گرفتند، منهدم کرد.

افزون بر فرار نتانیاهو به پناهگاه، بسیاری از کاربران نیز به دست‌های لرزان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هنگام خواندن بیانیه توجهی ویژه نشان دادند.

کاربری با انتشار ویدئوی زیر، با بیان «زنده باد ایران»، نوشت: هر دو دستش روی میز است اما آن تکه کاغذ می‌لرزد، انگار آنجا زلزله شده‌است.

«نتانیاهو استرس داری؟ ترسیدی؟ یا ایران که اعصابت خورد شده‌است؟ دستانت را تکان می‌دهی، چه خبر است؟ اوه اوی!» این جمله کاربر دیگری بود که با زبان طنز به هراس و نگرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

یک کاربر دیگر روی دستان نتانیاهو زوم کرده و نوشته است: نتانیاهو بی‌اختیار می‌لرزد، دستانش می‌لرزند و به سمت پناهگاه خود می‌دود. چی شده بی بی؟ شما ایالات متحده را برای میلیاردها دلار خراب می‌کنید. تمام جهان روایت شما را به تصویر می‌کشد، قربانی حرفه‌ای. شیطان بزرگ.

زبان طنز در پست کاربر دیگر نیز مشهود است و می‌نویسد: نتانیاهو امشب گفت که گنبد آهنین بیشتر موشک‌ها را متوقف کرده‌است. هنگام خواندن بیانیه خود به وضوح می‌لرزید. او این بار کسی را فریب نمی‌دهد. این چیزی است که وقتی دشمن با سلاح‌های پیشرفته به شما حمله می‌کند، اتفاق می‌افتد.

در این میان بسیاری از کاربران نیز استاندارد دوگانه آمریکا در ارتباط با ایران و رژیم صهیونیستی را به تصویر می‌کشند و معتقدند که تفاوتی بین بایدن و ترامپ وجود ندارد و ایران در هر برهه‌ای که چنین ترورهایی از صهیونیست‌ها و متحدان غربی آن ببیند، پاسخ می‌دهد.

در ارتباط با استاندارد دوگانه آمریکا یک کاربر با درج تصاویری از اصابت بمب خوشه‌ای رژیم صهیونیستی به لبنان نوشت: آمریکا درباره حمله موشکی بالستیک به اسرائیل به ایران هشدار داد. آیا آمریکا نباید به اسرائیل نیز هشدار می‌داد که لبنان را این گونه بمباران نکند؟

یک تحلیلگر سیاسی نیز در صدد پاسخ به افرادی برآمد که گمان می‌کردند اگر ترامپ در آمریکا بر مسند قدرت تکیه زده‌بود، امروز شاهد واکنش موشکی ایران به اراضی اشغالی نبودیم.

این کارشناس مسائل سیاسی به نوشته خودش «خطاب به افراد ابلهی که ادعا می‌کنند در دوره ترامپ ایران به اسرائیل حمله نمی‌کند» می‌نویسد که «شما خیلی مزخرف هستید.»

این کاربر توضیح می‌دهد: ایران در ژانویه ۲۰۲۰ بیش از ۱۲ موشک بالستیک به پایگاه هوایی (عین) الاسد شلیک کرد که در آن بیش از ۱۰۰ آمریکایی زخمی شدند در حالی که ترامپ رئیس جمهور بود و ترامپ به سختی و با اکراه واکنش انجام داد. این حمله، بزرگترین حمله موشکی بالستیک است که تاکنون علیه نیروهای آمریکایی در خارج از کشور انجام شده‌است.