اراک- رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک گفت: فضای سبز این شهر، بالاتر از میانگین کشوری است اما توزیع آن عادلانه نیست.

پیمان عین القضاتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سیمای شهر اراک خشن و تمام مناطق اراک به غیر از منطقه یک، خاکستری است.

وی با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز اراک از میانگین کشوری بالاتر اما توزیع آن عادلانه نیست، افزود: محله جهانگیری با بیش از بیست هزار جمعیت، تنها ۶۰۰ متر مربع فضای سبز دارد که این مهم نیازمند توجه ویژه است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به عدم تأمین سرانه‌ها در منطقه بیست متری شهدای صفری اراک، تصریح کرد: این منطقه به دلیل عدم پیگیری سرانه آموزش و پرورش در سنوات قبل توسط متولیان امر، اکنون با مشکل کمبود مدرسه مواجه است.

وی با بیان اینکه شورای ششم به دنبال توزیع عادلانه بودجه شهری در تمام مناطق این شهر است، افزود: شهر اراک دارای یازده محله کم برخوردار است که ۱۲۰ هزار نفر جمعیت دارد که این میزان ۱۲ درصد از جمعیت را به خود اختصاص داده است.

عین القضاتی، منطقه سنجان، کرهرود، شهرک ابوالفضل، شهدای صفری، کوی ولیعصر، بیست متری میقان و بخشی از جهانگیری و قنات ناصری را جزو مناطق کم برخوردار اعلام کرد و گفت: در شورای ششم بیشترین تمرکز مسئولان شهری، ساماندهی ۱۱ منطقه است تا با محلات برخوردار، همسطح شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک، ایجاد زمین چمن مصنوعی در شهرک ولیعصر، اجرای مقدمات احداث پارک و زمین چمن مصنوعی در دیگر نقاط کم برخوردار، تبدیل قبرستان متروکه قنات ناصری با زیربنای ۱۳۵۰ متر مربع به مجتمع فرهنگی ورزشی همچنین احداث مجتمع چند منظوره فرهنگی اجتماعی در کوی امام علی (ع) در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع را از دیگر اقدامات مدیریت شهری و شورای ششم عنوان کرد.