ارومیه - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌ غربی گفت: همزمان با هفته ملی کودک و نوجوان سال‌ جاری ۵۰ عنوان برنامه شاخص در استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا آبسوران ظهر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه ۱۸ مهر ماه روز کودک و روز قصه نامگذاری شده است، برپایی جشن، اجرای نمایش عروسکی، کارگاه مادر و کودک، کارگاه قصه گویی، فضا سازی محیطی، بازدید از موزه‌ها، مهرواره بازی‌های محلی، نشست‌های آموزش فرزند پروری، برگزاری مسابقه، ویژه برنامه پرواز بادبادک، کارگاه نامه نگاری برای کودکان غزه، افتتاح خانه هنر، دیدار با نویسندگان و تجلیل از کودکان و نوجوانان را از اهم برنامه‌های اجرایی در این هفته اعلام کرد.

وی با بیان تاکید بر همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط در حوزه کودکان افزود: همه دستگاه‌ها مسئول هستند برای کودکان برنامه داشته باشند، کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها، معلمان، اولیای تربیتی و فعالان حوزه کودک و نوجوان مخاطبان کانون در هفته ملی کودک هستند.

آبسوران با اشاره به اجرای برنامه قصه گویی در این هفته گفت: در مکان‌های مختلف از جمله پارک‌ها، مراکز کانون، نمایشگاه‌ها، فروشگاه‌های استان، قصه گویان کانونی و غیر کانونی، قصه خود را اجرا خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۵ مرکز ثابت، سیار و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان فعالیت دارد، یادآور شد: اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان طبق آمار بیش از ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر است.