مشهد- خطیب حرم مطهر رضوی گفت: حفظ وحدت و انسجام، سلاح شکست‌ناپذیر جبهه مقاومت در برابر دشمنان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام مهدی شریعتی تبار در ویژه‌برنامه تبلیغی، مذهبی حرم مطهر رضوی که در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد، بر ضرورت حفظ وحدت در میان مسلمانان در برابر تهدیدات دشمنان تأکید و اظهار کرد: دشمن در صدد ایجاد شکاف و تفرقه بین مسلمانان و جبهه مقاومت است و امت واحده اسلامی باید در برابر این دسیسه دشمن بیدار باشد.

خطیب حرم مطهر رضوی تصریح کرد: اسلام دین جنگ نیست و پیامبر اسلام (ص) در مدت ۱۳ سال اول بعثت که در مکه بود با اینکه تحت ظلم و اذیت و آزار کفار و مشرکین مکه قرار داشت، هرگز دست به شمشیر نبرد و نخستین آیه‌های جهاد بعد از هجرت مسلمانان به مدینه و آن هم در مقام دفاع از خود، نازل شد.

وی افزود: با این که اسلام دین جنگ نیست ولی دفاع امری واجب است و خداوند در قرآن کریم اصول و استراتژی‌های دفاعی مهمی را برای مسلمانان ترسیم کرده و به مسلمانان دستور داده هرقدر می‌توانند خود را در برابر سپاه دشمن تجهیز کنند.

شریعتی تبار اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اصول دفاعی، حفظ وحدت و انسجام در میان مسلمانان است. قرآن کریم، ایمان به خدا و الفت قلبی میان مؤمنان را دو عامل اصلی پیروزی مسلمانان بر دشمنان معرفی کرده است. همچنین، امیرالمؤمنین علی (ع) در نهج‌البلاغه، وحدت و صمیمیت را عامل عزت تمدن‌ها دانسته‌اند.

خطیب حرم مطهر رضوی با اشاره به فعالیت‌های جبهه مقاومت در کشورهای یمن، لبنان، عراق و ایران، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین عواملی که موجب موفقیت جبهه مقاومت شده، الفت و صمیمیت بین آنهاست که به تعبیر قرآن این الفت هدیه الهی به قلوب مؤمنین است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال ایجاد تفرقه و شکاف بین مسلمانان و به‌ویژه جبهه مقاومت است ولی باید توجه داشت حفظ وحدت، ستون فقرات یک امت و مهم‌ترین اصل برای دفاع از خود در برابر دشمن است، مسلمانان باید با تمسک به مشترکات دینی با هم انسجام داشته باشند و اتحاد خود را در برابر دشمنان حفظ کنند.