فراشبند- استاندار فارس با بیان اینکه ۸ پیمانکار در حال ایجاد این خط راه آهن شیراز به بوشهر هستند، گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار جدید نیز برای این راه‌آهن تامین شد تا از سرعت کار،کاسته نشود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدهادی ایمانیه ظهر پنج شنبه در سفر به شهرستان فراشبند و شرکت در جلسه شورای اداری این شهرستان، گفت: امروز چهارمین سفر بنده طی سه سال گذشته به عنوان نماینده عالی دولت در استان فارس به شهرستان فراشبند است؛ علاوه بر دو سفر رسمی، دو سفر هم مربوط به بازدید از نوروزگاه‌ها و سایر فعالیت‌های این شهرستان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه اکثریت ۱۵ مصوبه سفر قبلی به این شهرستان عملیاتی شده است، از تدابیر اتخاذ شده برای عملیاتی شدن باقی مانده این مصوبات تا پایان سال و اتخاذ مصوبات جدید سخن گفت و ادامه داد: امیدواریم که این مصوبات به رفع مشکلات اساسی و ریشه‌ای شهرستان فراشبند کمک کند.

ایمانیه با اشاره به مسائل مرتبط با آب به ویژه آب آشامیدنی، از اقدامات خوب و مناسب برای رفع این مشکل سخن گفت و بر تکمیل سایر طرح‌های این حوزه تاکید کرد و در بخش دیگر سخنان خود در خصوص مسائل حوزه گاز شهرستان، افزود: طی سال‌های اخیر صدها میلیارد تومان در شهرستان برای رفع مشکلات گازرسانی هزینه شده است تا این مشکل نیز مرتفع شود.

استاندار فارس در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه حوزه انتخابیه فیروزآباد، قیر و کارزین و فراشبند به کارگاه سازندگی تبدیل شده است، بر ضرورت تکمیل طرح‌های مرتبط با راه‌های مواصلاتی این شهرستان با تأمین اعتبارات لازم، تاکید کرد و با اشاره بر اینکه راه آهن شیراز بوشهر از شهرستان فراشبند عبور خواهد کرد، گفت: راه آهن شیراز به بوشهر جز طرح‌های ملی است که با سرعت در حال اجراست بدین صورت که ۸ پیمانکار همزمان در حال ایجاد این خط ریلی هستند؛ اخیراً ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار جدید نیز برای این راه آهن تأمین شد تا از سرعت کار، کاسته نشود.

نماینده عالی دولت در فارس در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به وضعیت بیمارستان امام هادی (ع) این شهرستان، از مذاکرات انجام شده با وزیران بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نفت برای معین شدن این بیمارستان در حوزه نفت خبر داد و در ادامه به مشکل دانشگاه آزاد اسلامی این شهر اشاره کرد و افزود: این دانشگاه مشکلی برای فضای آموزشی دارد که در تلاش هستیم تا در کمترین زمان ممکن و با استفاده از ظرفیت‌های موجود این مشکل را مرتفع کنیم.

وی به مسائل مرتبط با ارتقای سطح فرهنگی و معرفتی شهرستان از جمله مصلی نمازجمعه، خانه عالم، بوستان‌های فرهنگی و تفریحی و سایر موارد هم اشاره‌ای کرد و از تصمیمات اتخاذ شده برای ارتقای این حوزه نیز سخن گفت و ادامه داد: یکی از اقدامات دیگری که در این شهرستان انجام شده، تخصیص مبلغ قابل توجهی برای توسعه آبخیزداری در شهرستان فراشبند بود تا مشکلات آب کشاورزان که آزار دهنده هم هستند مرتفع شود؛ با احداث آبخیزداری‌های جدید و تکمیل آن‌ها تأمین آب کشاورزی مورد نیاز کشاورزان منطقه مرتفع می‌شود.

استاندار فارس در خصوص راه عشایر این شهرستان گفت: مصوب شد برای راه عشایر به خصوص در منطقه دشت پلنگ در زمینه احداث و رفع مشکلات آن اقدامات لازم انجام شود.

ایمانیه با اشاره به تقاضای امام جمعه شهرستان مبنی بر احداث کارخانه سیمان در شهرستان فراشبند، ادامه داد: تصمیم گرفتیم با کمک یکی از مجتمع‌های اقتصادی کشور در این راستا اقدام شود تا ضمن استفاده از منابع شهرستان، اشتغال پایدار در شهرستان نیز ایجاد شود.

وی با بیان اینکه شهرستان فراشبند در حوزه محرومیت‌زدایی توسط بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی به عنوان شهرستان هدف مشخص شده است اظهار امیدواری کرد که با تزریق اعتبارات تعریف شده، شاهد رفع محرومیت در این شهرستان باشیم.

استاندار فارس در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به دغدغه مردم در خصوص سهم آلایندگی شهرستان، تصریح کرد: مقرر شد بازنگری‌های لازم انجام شود تا حق آلایندگی به درستی بین مردم شهرستان‌ها توزیع شود تا مشکلات ناشی از وجود آلودگی صنایع برای مردم به حداقل برسد.