قوچان- مدیر آموزش‌ و پرورش قوچان گفت: تنها سینمای قوچان که متعلق به این اداره است طی تفاهم‌نامه‌ای در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت و پس از ۷۲ روز آماده بهره‌برداری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رضا حسن‌زاده عصر پنجشنبه در نشست خبری به مناسب آماده شدن تنها سینمای قوچان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سینمای قوچان در سال ۵۸ با همت مربیان پرورشی اداره آموزش و پرورش به سینما تبدیل شد و در سال ۶۱ با ۳۸۹ صندلی به بهره‌برداری رسید.

مدیر آموزش و پرورش قوچان با اشاره به اینکه بروز برخی مشکلات و خرابی‌های این سینما در برهه‌ای از زمان منجر به تعطیلی ۶ ساله آن شد، افزود: در دوران سرپرست قبلی آموزش‌وپرورش قوچان این مرکز فرهنگی تا حدودی احیا شد و به‌صورت یک‌ماهه در اختیار اکران مردمی جشنواره عمار قرار گرفت اما راه‌اندازی دائم آن نیازمند کاری اساسی بود.

وی بابیان اینکه خوشبختانه برای احیا و ساخت این سینما بخش خصوصی پای‌کار آمده که در کارنامه‌اش راه‌اندازی سینماهای مطرح کشور وجود دارد، تصریح کرد: تنها سینمای قوچان که متعلق به اداره آموزش‌وپرورش است طی تفاهم‌نامه‌ای در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت و پس از ۷۲ روز آماده بهره‌برداری است.

حسن‌زاده تأکید کرد: بر اساس تفاهم‌نامه انجام‌شده سینما به‌صورت ۷ ساله در اختیار بخش خصوصی خواهد بود و پس از این مدت تمام این تجهیزات برای شهرستان خواهد ماند.

مدیر آموزش و پرورش قوچان ایجاد کافه کتاب در سینما را یکی از برنامه‌های فرهنگی این مجموعه یادکرد و گفت: این سینما با ۴ سالن، سینما روباز و محل بازی کودکان در خدمت همشهریان خواهد بود که در حال حاضر ۳ سالن آن آماده بهره‌برداری و سالن چهارم هم به‌زودی تکمیل می‌شود.

وی یکی از اهداف اصلی احیای سینمای قوچان را کاهش آسیب‌های اجتماعی از جامعه علی‌الخصوص در میان جوانان و نوجوانان دانست و خاطرنشان کرد: یکی از ساحت‌های ۶ گانه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش نشاط دانش‌آموزان است که در این زمینه برنامه‌های متنوعی در دست اقدام است.

مدیر آموزش و پرورش قوچان ادامه داد: اردوگاه احد در این شهرستان ظرفیت تبدیل‌شدن به اردوگاه استانی را دارد، وجود آب، کوه، طبیعت در کنار هم پتانسیل برگزاری بسیاری از برنامه‌ها را خواهد داشت.

سینما پارک قوچان ظرفیت ۵۲۲ نفره دارد

محمدعلی عباس زادگان، مدیر سینما پارک قوچان نیز اظهار کرد: سینما یکی از ارزان‌ترین تفریحات خانوادگی است که فارغ از فضای مجازی خانواده می‌تواند ۲ ساعت را در کنار هم سپری کند.

مدیر سینما پارک قوچان افزود: در این سینما تمام تجربه‌ای که در ساخت سینماهای گذشته داشتیم به کار بردیم و امروز این سینما به‌عنوان یکی از سینماهای مدرن کشور با ۴ سالن در ۲ فاز اجرایی شده که تاکنون برای فاز اول اعتباری بالغ‌بر ۱۲ میلیارد هزینه شده است.

وی ادامه داد: با اجرای فاز دوم و محل بازی کودکان اعتبار این پروژه به ۲۰ میلیارد خواهد رسید.

عباس زادگان بابیان اینکه سالن اصلی این سینما ظرفیت ۳۵۸ نفر را دارد، گفت: ۳ سالن دیگر با ظرفیت‌های ۸۹، ۴۵ و ۳۰ نفره نیز به اجرای فیلم خواهد پرداخت.

مدیر سینما پارک قوچان با اشاره به اینکه رسالت ما ایجاد سینما در مناطق کم برخوردار است، تصریح کرد: در این سینما تمام موضوعات آتش‌نشانی، خط سرد، اطفا و … رعایت شده است.

وی تعداد اشتغال ایجادشده در این سینما در ۲ فاز را قریب به ۴۰ نفر یاد و تصریح کرد: با توجه به مصوبه سازمان سینمایی کشور این پردیس سینمایی درجه‌یک بوده که تعرفه آن ۸۰ هزار تومان است اما پس از افتتاح به مدت یک ماه برای مردم این شهرستان نیمه‌بها خواهد بود.

عباس زادگان تعداد سانس‌های روزانه در هر سالن این سینما را ۸ سانس خواند و اضافه کرد: بر همین اساس روزانه این سینما قادر به اجرای بیش از ۳۰ سانس را دارد که میزان استقبال مردم تعیین‌کننده آن خواهد بود.