سمنان- نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که شاهد فعالیت سامانه کم فشار بارشی در استان سمنان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که سامانه کم فشار بارشی از بامداد جمعه در استان سمنان استقرار پیدا کرده و تا روز یکشنبه شاهد بارش باران و برودت هوا خواهیم بود.

اداره کل هواشناسی استان سمنان اعلام کرده فعالیت سامانه بارشی، در برخی نقاط به ویژه در ارتفاعات و نواحی شمالی استان، رگبار و رعد و برقو احتمال تکرگ، مه آلودگی و کاهش دید را در بر خواهد داشت.

باد شدید و تند بادهای لحظه‌ای به ویژه در نواحی جنوبی و شرقی از دیگر موضوعاتی است که در پیش بینی هواشناسی استان سمنان به آن اشاره شده است همچنین کاهش نسبی و محسوس دما از جمعه تا یکشنبه را نیز شاهد خواهیم بود. طبق اعلام هواشناسی هوا بین شش الی ده درجه سردتر خواهد شد و روند کاهش دما از امروز صعودی شده است.

سازمان هواشناسی با هشدار زرد رنگ خود همچنین از مردم خواسته تا پرهیز از صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی را در دستور کار قرار دهند از سوی دیگر باید گفت استقرار سامانه کم فشار بارشی در ارتفاعات شمالی استان مه گرفتگی را نیز ایجاد خواهد کرد.

خودداری از توقف و اتراق در بستر و حاشیه رودخانه‌ها دیگر نکته‌ای است که در هشدار زرد رنگ هواشناسی اعلام شده است کارشناسان هواشناسی استان سمنان در این هشدار همچنین بر خودداری از چرای دام‌ها در ارتفاعات تاکید کرده‌اند.

خودداری از توقف و پارک خودرو در زیر درختان خشک و فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره به واسطه وزش باد شدید و تندبادها از جمله توصیه‌های اداره کل هواشناسی استان سمنان تا پایان روز یکشنبه در اقصی نقاط استان سمنان به خصوص شهرستان‌های شرقی مانند دامغان و شاهرود است.

امروز همچنین در مرکز استان سمنان رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید را شاهد خواهیم بود گفته می‌شود سرعت وزش باد در نیز در استان از امروز جمعه سیزدهم مهرماه به اوج خواهد رسید.