قائم مقام سابق وزیر خارجه پاکستان با بیان اینکه ایران با «وعده صادق ۲» درس سختی به رژیم صهیونیستی داد، گفت: کشورهای اسلامی باید در حمایت از مقاومت با یکدیگر وحدت و انسجام داشته باشند.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به ترور شهید اسماعیل هنیه و شهید سید حسن نصرالله توسط صهیونیست‌ها، عمق اراضی اشغالی را با شلیک بیش از ۲۰۰ موشک بالستیک هدف قرار داد. در همین ارتباط خبرگزاری مهر گفت و گویی را با «شمشاد احمد خان» قائم مقام سابق وزیر خارجه پاکستان انجام داده است که مشروح آن را مطالعه می‌کنید؛

احمد خان حمله رژیم صهیونیستی به لبنان را وحشیانه و بزدلانه توصیف کرد و گفت: این جنایات با چتر حمایتی آمریکا صورت می‌گیرد و یکی از دلایل جسارت پیدا کردن آمریکا و اسرائیل منفعل بودن بعضی از کشورهای اسلامی است.

این نماینده سابق پاکستان در سازمان ملل گفت: پیام اسلام صلح است، اما کشورهای مسلمان به ویژه پس از جنگ جهانی دوم امنیت کمتری داشته‌اند. بیشتر جنگ‌ها در کشورهای مسلمان رخ داده است. سرزمین‌های کشورهای مسلمان مورد تهاجم قرار گرفته و متأسفانه کشورهای اسلامی هیچ واکنش مناسبی نشان نمی‌دهند. حتی در بعضی از کشورهای مسلمان، آمریکا پایگاه‌های نظامی هم دارد.

قائم مقام سابق وزیر خارجه پاکستان با اظهار تأسف برای کشورهای اسلامی که اجازه دادند آمریکا در این کشورها پایگاه‌های نظامی تأسیس کند، گفت: وقتی آمریکا در اکثر کشورهای اسلامی پایگاه نظامی دارد چطور ممکن است ما مسلمانان قدرتمند شویم.

وی در مورد عملیات «وعده صادق ۲» گفت: ایران درس سختی به رژیم صهیونیستی داد که از میان کشورهای اسلامی تنها تهران می‌تواند چنین اقدامی انجام دهد. اما برای رسیدن به اهداف مشترکمان باید کشورهای اسلامی از ایران حمایت کنند.

احمد خان افزود: برای حل مساله فلسطین و برای رسیدن به اهداف مشترک باید کشورهای اسلامی مانند ایران، پاکستان، عربستان سعودی، مصر، نیجریه، ترکیه، مالزی و اندونزی یک ائتلاف نظامی مانند ناتو تشکیل دهند.