اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی از عصر جمعه با تقویت جریانات مرطوب خزری شاهد نفوذ سامانه‌ ناپایدار زودگذری به استان اردبیل خواهیم بود.

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر پایه آخرین خروجی مدل‌های عددی پیش بینی وضع هوا، جو استان تا ظهر امروز نسبتاً پایدار است و آسمان صاف تا قسمتی ابری توأم با وزش باد شرقی گاهی تند انتظار می‌رود.

وی افزود: اما از بعد از ظهر امروز با تقویت جریانات مرطوب خزری شاهد نفوذ سامانه‌ی ناپایدار زودگذری به استان خواهیم بود که موجب افزایش ابرناکی، وزش باد شرقی تند تا گاهی نسبتاً شدید، رخداد مه، پایین آمدن ارتفاع کف ابر و بارش باران در پاره‌ای از اوقات رگبار باران خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه این سامانه ناپایدار عصر فردا از استان خارج می‌شود و عمده فعالیت آن در شهرستان‌های مرکزی و جنوبی استان مخصوصاً مناطق منتهی به استان گیلان پیش بینی می‌شود، گفت: این شرایط جوی ممکن است پروازهای فرودگاه اردبیل را دچار اختلال موقت کند.

کوهی با اشاره به اینکه در گردنه‌های کوهستانی منتهی به استان گیلان کاهش دید افقی و لغزندگی سطح جاده دور از انتظار نخواهد بود، ادامه داد: دما امروز و فردا نسبت به روز گذشته کاهش نسبی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه از روز یکشنبه مجدداً جو پایدار شده و با کاهش ابرناکی بر دمای هوا افزوده خواهد شد، خاطرنشان کرد: از عصر روز دوشنبه با تغییر جریانات جوی و جنوبی شدن جریانات، روند افزایشی در نواحی مرکزی و جنوبی محسوس‌تر خواهد بود.