آستارا- رئیس محیط زیست آستارا از مرگ یکی از مرال های (گوزن) نگهداری شده در پناهگاه حیات وحش محیط زیست آستارا بر اثر کهولت سن خبر داد.

محمد رضا سلامی در گفت وگو با خبرنگار مهر، کهولت سن را دلیل مرگ یک رأس مرال (گوزن قرمز) در محل پناهگاه محیط زیست آستارا اعلام و اظهار کرد: بر اساس نتایج بررسی‌های دامپزشکی و نظر دامپزشک معالج، مرگ حیوان طبیعی و بر اثر کهولت سن بوده و بیماری خاصی گزارش نشده است.

رئیس محیط زیست آستارا با بیان اینکه طول عمر طبیعی مرال ها حدود ۱۰ الی ۱۶ سال در طبیعت و ۱۲ الی ۱۶ سال در اسارت می‌باشد، افزود: شرایط نگهداری مرال ها در پناهگاه آستارا بسیار مناسب است و محیط بانان پناهگاه تجارب بسیاری را در این زمینه کسب کرده‌اند و ضد عفونی آنها در فصول بهار و تابستان به شکل مستمر انجام می‌شود و تقریباً باید بگوییم که مرال ها از خطرات طبیعی مصون هستند.

پناهگاه حیات وحش شهرستان مرزی بندر آستارا که با مساحتی افزون بر یک هزار و ۷۶ هکتار در حد فاصل بین بخش لوندویل و بخش مرکزی شهرستان مرزی بندر آستارا واقع شده یکی از مناطق ارزشمند زیست محیطی کشور است که در حال حاضر ۱۵ رأس مرال (گوزن قرمز) که از بزرگترین گوزن‌های بومی ایران است در این سایت محصور شده نگهداری می‌شوند.

در سال‌های اخیر به علت شکار بی رویه و تخریب رویشگاه‌های جنگلی، جمعیت این گونه گوزن در کشور بشدت کاهش یافته و نسل مرال در خطر انقراض قرار گرفته است.