در ادامه رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان چهار تکواندوکار کشورمان در روز پنجم به دیدار رقبای خود می روند.

به گزارش خبرنگار مهر، چهاردهمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان که با حضور تکواندوکارانی از ۹۶ کشور به میزبانی کره جنوبی در شهر چانچئون جریان دارد، فردا شنبه ۱۴ مهرماه با برگزاری مسابقات اوزان ۶۸- و ۴۲- کیلوگرم دختران، ۷۳- و ۷۸- کیلوگرم پسران پیگیری می‌شود که غزل هوشمند، حنا زرین کمر، امین محمد احمدوند و علی اکبر ابراهیمی نمایندگان کشورمان خواهند بود.

در وزن ۴۲- کیلوگرم دختران ۳۸ تکواندوکار حضور دارند که غزل هوشمند دور نخست «گولو زمانلی» از آذربایجان را پیش رو دارد و سپس به مصاف «گوئن سان» از آلمان می‌رود. برنده مبارزه یونان و کانادا حریف بعدی هوشمند در صورت برتری در دو مبارزه نخست خواهد بود.

حنا زرین کمر در وزن ۶۸- کیلوگرم در اولین دیدار «ماجا» از کرواسی را پیش رو دارد و سپس به دیدار «نیکه آدریانا» از آمریکا می‌رود. در این وزن ۳۰ تکواندوکار حضور دارند که زرین کمر برای صعود به مرحله نیمه نهایی باید با یکی از تکواندوکاران صربستان، پاکستان، کانادا یا هلند پیکار کند.

در وزن ۷۸- کیلوگرم پسران که ۳۷ تکواندوکار وزن کشی کرده‌اند، محمد امین هداوند دور نخست را قرعه استراحت پشت سر می‌گذارد و سپس به مصاف برنده مبارزه چین تایپه و ترکیه می‌رود. در قسمت پایین این جدول تکواندوکاران مراکش و ایتالیا پیکار می‌کنند.

علی اکبر ابراهیمی در وزن ۷۳- کیلوگرم که ۴۷ تکواندوکار رقابت می‌کنند، دور نخست «رافائل اولیویرا» از پرتغال را پیش رو دارد و سپس به مصاف «مگس کارت رایت» از انگلستان می‌رود.

برای تیم تکواندو نوجوانان ایران تا کنون پرنیان نوری، آیناز نصیری، امیر محمد اشرافی، سینا محترمی و مهدی رزمیان ۵ مدال طلا کسب کرده‌اند. ساغر مرادی یک مدال نقره مهدی، امیرمحمد نصیراحمدی یک مدال برنز به دست آورده‌اند.

چهاردهمین دوره مسابقات تکواندو نوجوانان جهان به میزبانی کشور کره جنوبی جریان دارد.