کاشان - امام جمعه کاشان گفت: مردم کاشان در غبار فتنه دعوای بنی عباس و بنی امیه بصیرت خود را نشان دادند.

حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در حاشیه مراسم سنتی و جهانی قالیشویان در مشهد اردهال کاشان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: میزبانی از حضرت علی بن باقر (ع) افتخار مردم کاشان است که در تاریخ به نیکی از آن یاد می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم کاشان در سال ۱۱۳ هجری قمری از امام زمان خود حضرت امام باقر (ع) خواستار ارشاد و راهنمایی شدند، ابراز داشت: آن حضرت هم فرزند بلافصل خود را که از نظر شخصیت مقام والایی داشت را برای انجام این مأموریت عازم منطقه کاشان کرد.

امام جمعه کاشان با اشاره به دعوای آن زمان بنی عباس و بنی امیه تصریح کرد: مردم کاشان در آن زمان و در غبار فتنه تشخیص دادند که هر دو این حکومت‌ها ظالم هستند و حق با آل علی (ع) است.

وی با اشاره به اینکه امام باقر (ع) هم مردم کاشان را تکریم کرد و فرزند خود را روانه کاشان کرد، گفت: مردم کاشان خطر را پذیرفتند و در آن خفقان سه سال میزبان و پذیرای حضرت علی بن باقر (ع) بودند تا آن حضرت به شهادت رسید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه مردم کاشان تا آخرین خون و نفر از نماینده امام خود دفاع کردند و در مقابل دشمن ظالم ایستادگی و مقاومت کردند، افزود: مردم کاشان در آن زمان مثل مردم کوفه نبودند که سفیر امام خود را تنها بگذارند.

وی با اشاره به واقعه کربلا خاطرنشان کرد: پس از شهادت امام حسین (ع) مردم با حصیر و بوریا بدن مطهر و نورانی حضرت سیدالشهدا (ع) را تدفین کردند ولی در زمان حضرت علی بن باقر (ع) مردم کاشان با استفاده از نفیس تریم وسیله خود که همان قالی بود به تشییع آن حضرت اقدام کردند.

امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه چوب‌های مراسم قالیشویان به منزله تبری از دشمنان است، افزود: مردم ایران و کاشان اثبات کرده‌اند که در مقابل هر دشمنی که بخواهد کوچک‌ترین تعرضی به خاک میهن اسلامی بکند به شدت مبارزه می‌کنند.