بندرعباس - امام جمعه میناب گفت: کشورهای اسلامی باید همانطور جمهوری اسلامی ایران در میدان حضور دارد با بسیج امکانات وارد گود مبارزه با رژیم صهیونیستی شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن ابراهیمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میناب ضمن اشاره به مناسبت‌های هفته و گرامیداشت هفته انتظامی، شهید سیدحسن نصرالله را مجاهدی کبیر، پرچمدار مقاومت، عالم بافضیلت و رهبر مدبر سیاسی خواند و اظهار کرد: الحق و الانصاف برای سید مقاومت، تصور هر عاقبتی به جز شهادت تصوری نادرست بود و فیض شهادت پس از مجاهدت‌های زیاد حق مسلم آن بزرگوار بود و در حقیقت سید مقاومت به آرزوی دیرینه اش که همان آرزوی جد مطهرش امیرالمؤمنین علیه السلام بود، نائل آمد.

وی افزود: امیرالمؤمنین علی علیه السلام در انتهای نامه به مالک اشتر مکتوب کردند «و أنا أسألُ اللّه َ بسَعَةِ رَحمَتِهِ و عَظیمِ قُدرَتِهِ علی إعطاءِ کُلِّ رَغبَةٍ، أن یَختِمَ لی و لکَ بالسَّعادَةِ و الشَّهادَةِ» و برای خود و مالک آرزوی سعادت و شهادت کردند که سید مقاومت به این آرزو دست پیدا کرد.

آیت الله ابراهیمی یادآور شد: سید مقاومت حق حیات بر گردن تک تک مردم جهان دارد چون با شرورترین و خبیث‌ترین پدیده تاریخ بشری یعنی صهیونیسم جنگید.

وی ادامه داد: سید حسن نصرالله از جهات مختلفی حق عظیم و مضاعفی بر گردن امت اسلامی دارد زیرا اولاً با شجاعت حیدری به نیابت از امت اسلامی با سرسخت‌ترین دشمن اسلام پنجه در پنجه بود و ثانیاً سید معنا کننده تک تک آیات جهاد و وعده‌های صادق قرآن بود..

امام جمعه میناب سید حسن نصر الله را آموزگار عملی سنت نصرت الهی معرفی کرد و بیان کرد: داغ سید حسن نصرالله برای قلب مبارک امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و نایب برحقش مقام معظم رهبری و امت اسلامی مانند داغ حضرت حمزه برای رسول خدا (ص)، داغ مالک اشتر برای امیرالمؤمنین علیه السلام و داغ قمر بنی هاشم برای سید الشهدا علیه سلام است.

آیت الله ابراهیمی تصریح کرد: طبق حدیث امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام «یَومُ العَدلِ علی الظّالِمِ أشَدُّ مِن یَومِ الجَورِ علی المَظلُومِ- روز عدالت برای ستمگر، سخت‌تر از روز ستم بر ستمدیده است.» بنابراین رژیم اشغالگر صهیونیستی باید برای تمام جنایت‌هایی که مرتکب شده است منتظر پاسخ‌های سخت‌تری باشد.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر وجوب کمک به مردم لبنان گفت: به لحاظ فقهی این حکم، حکم عام اسلامی است و آیات و روایات متعددی مستند این حکم است.

وی خاطرنشان کرد: به لحاظ سیاسی نیز این پیام نوعی حکم جهاد است و تجلی اتحاد مضاعف در محور مقاومت است از این رو کشورهای اسلامی باید همانطور جمهوری اسلامی ایران در میدان حضور دارد با بسیج امکانات وارد گود مبارزه با رژیم صهیونیستی شوند.