قم- امام جمعه سلفچگان گفت: قطعاً آمریکا و برخی کشورهای اروپایی شریک درجه اول و مستقیم جنایات رژیم اشغالگر و کودک کش صهیونیستی در منطقه هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی غروی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سلفچگان اظهار کرد: الحق و الانصاف تصور هر عاقبتی به جز شهادت برای شهید سید حسن نصرالله نادرست بود.

امام جمعه سلفچگان بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران با سه عنصر شجاعت معنویت و عقلانیت در دهه‌های مختلف توانسته است قطرات مقاومت اسلامی را به دریای خروشان تبدیل کند.

وی ابراز کرد: جمهوری اسلامی به اذن الهی توانسته است تا از فرصت تاریخی طوفان الاقصی استفاده کند و ظرف این یک سال طرح خود را ده‌ها سال پیش ببرد و رژیم صهیونیستی را گرفتار مهلک‌ترین چالش بکند.

حجت الاسلام غروی با بیان اینکه حزب الله بالاترین حجت بر مقاومت است، اذعان کرد: مقاومت حزب الله و پیروزی‌های افتخار آفرین آن ثابت کرد که تنها راه رهایی جنگ و مقاومت مسلحانه علیه اسرائیل است.

وی ادامه داد: راه شهید نصرالله پس از شهادت او قطعاً به پیروزی خواهد انجامید و عملاً نیز انتفاضه اسلامی ملت فلسطین با الهام از حزب الله و تأثیر پذیری از مقاومت اسلامی لبنان برافروخته شد.

امام جمعه سلفچگان گفت: نقش مستقیم آمریکا در ترور شهید سید حسن نصرالله دبیرکل فقید مقاومت لبنان واضح است و این نقش آفرینی در دو بعد سیاسی و عملیاتی صورت گرفته است.

حجت الاسلام غروی افزود: در بعد سیاسی آن شاهد ظاهرسازی هدفمند و مشترک آمریکا و اتحادیه اروپا در خصوص لزوم انعقاد آتش بس ۲۱ روزه لبنان بودیم.

امام جمعه سلفچگان اضافه کرد: بعد عملیاتی نیز واشنگتن نه تنها حکم یک حامی بلکه حکم شریک عملیاتی جنایات رژیم اشغالگر قدس در منطقه غرب آسیا را دارد بنابراین نیروهای آمریکایی در غرب آسیا لازم است در فهرست انتقام روه‌های مقاومت در خونخواهی سید مقاومت قرار گیرند.

حجت الاسلام غروی اذعان کرد: نباید فراموش کرد که بمب‌های به کار رفته در جنایات ضاحیه جنوبی لبنان همگی ساخت آمریکا بوده و در جریان جنگ غزه در اختیار رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند.

وی اظهار کرد: این موارد کنار سایر کمک‌های اطلاعاتی و مستشاری آمریکا به رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که این رژیم بدون کمک‌های نظامی امنیتی آمریکا و اروپا و همچنین بدون پشتیبانی‌های سیاسی و بین‌المللی آن قادر به اداره یک جنگ یک ساله نیست.

امام جمعه سلفچگان خاطرنشان کرد: قطعاً آمریکا و برخی کشورهای اروپایی شریک درجه اول و مستقیم جنایات رژیم اشغالگر و کودک کش صهیونیستی در منطقه هستند.