کرمان- فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: با اقدامات پلیس و نقش آفرینی مردم آمار سرقت در استان کرمان ۱۱ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ناصر فرشید در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر کرمان با اشاره به فرموده امام راحل (ره) که مسئله امنیت را بسیار ارزشمند و همگان را مکلف به آن برشمردند گفت: امنیت اتفاقی نیست، بلکه باید آن را هر لحظه خلق و حفاظت کرد که در این رابطه همکاران انتظامی جان بر کف همچون شهدای این عرصه جان خود را تقدیم امنیت مردم می‌کنند.

وی با تقدیر و تجلیل از همکاران خدوم انتظامی در جای جای استان کرمان افزود: همرزمان انتظامی در جای جای استان و در شرایط آب و هوایی مختلف در حال خدمت به مردم هستند و دست آنها را با افتخار می بوسم و به خانواده آنها سلام و درود می‌فرستم.

وی ادامه داد: خوشبختانه با این اقدامات و با نقش آفرینی خود مردم در سرقت‌ها با ۱۱ درصد کاهش روبرو بودیم.

فرمانده انتظامی استان کرمان اضافه کرد: متأسفانه تا الان بیش از ۶۰۰ هموطن و هم استانی جان خود را در تصادفات از دست داده‌اند و مورد دیگر جرایم فضای مجازی است که ۲۱ درصد افزایش جرایم داریم.

وی ادامه داد: می‌طلبد مردم به این مسائل توجه بیشتری داشته باشند، چه اینکه ۲۳ درصد از تماس‌ها با ۱۹۷ و رسیدگی به مشکلات مردم و دریافت نقطه نظرات و پیشنهادات آنان از نوع تقدیر و تشکر بوده و این هم باعث افتخار است.

سردار فرشید با اشاره به تجهیز بیش از پیش مجموعه انتظامی به تجهیزات هوشمند در مأموریت‌ها برای خدمت بهتر به مردم، گفت: این تجهیزات در امور راهور و بررسی‌های مختلف و حوزه‌های خدماتی به مردم همچون گذرنامه در حال بکارگیری هستند و این پیشرفت‌ها را با همدلی مردم توسعه می‌دهیم.

وی در حوزه عملکرد خادمان نظم و امینت افزود: واحد ۱۱۰ فوریت‌های پلیسی را به سرعت اجرا می‌کند اما برخی خواسته‌های مردم حالت فوریتی ندارد و زمان بیشتری می‌خواهند که در این رابطه از اول سال بیش از یک میلیون و ۱۲۷ هزار تماس با ۱۱۰ داشتیم که به نسبت قبل ده درصد افزایش داشته و ۴۲۴ هزار تماس رسیدگی و عملیاتی شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با تاکید بر تلاش مضاعف برای جلب رضایت مردم در پهناورترین استان کشور افزود: در حوزه برخورد با مواد مخدر بیش از ۱۷ تن مواد مخدر تاکنون کشف شده و در بحث خرده فروشان بیش از ۵ هزار نفر دستگیر و ۶۶۰۰ معتاد جمع آوری و برای روند درمان تحویل مراکز بازپروری شدند.