در واکنش به جنایت خونین رژیم صهیونیستی و شهادت ۱۸ فلسطینی در اردوگاه طولکرم، نیروهای ملی و اسلامی کرانه باختری اعتصاب سراسری اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه «پرس بی»، نیروهای ملی و اسلامی کرانه باختری اشغالی روز جمعه در تمامی استان‌ها اعتصاب سراسری اعلام کردند و به سوگواری برای شهدای جنایت ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در اردوگاه طولکرم (شمال) پرداختند.

این نیروها در بیانیه‌ای از همه مردم خواستند تا با شرکت در فعالیت‌های مقاومت در تمامی نقاط تماس و ایست‌های بازرسی نظامی، بر وحدت و مبارزه برای پایان دادن به اشغال تاکید کنند.

این فراخوان در واکنش به ارتکاب جنایت جدید در اردوگاه طولکرم و ادامه جنگ نسل‌کشی علیه ملت فلسطین در سرزمین اشغالی آنها صادر شده است. این اعتصاب در پی جنایتی انجام شد که ۱۸ شهید فلسطینی و تعدادی زخمی به دنبال داشت.

در پی یک حمله هوایی، که اولین حمله از نوع خود در کرانه باختری از زمان انتفاضه دوم در سال ۲۰۰۰ بود، اردوگاه طولکرم با یک جنگنده هدف قرار داد. خبرگزاری رسمی فلسطین گزارش داد که این حمله به مناطق مسکونی اردوگاه و یک تجمع مردمی انجام شد.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حداقل یک موشک به منطقه «حاره الحمام» در اردوگاه طولکرم شلیک کردند که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از مردم شد.

خودروهای امدادی و اورژانس به سرعت به محل حادثه رسیدند و شهدا و مجروحان را به بیمارستان شهید ثابت ثابت در شهر طولکرم منتقل کردند.