آمریکا مدعی اختصاص بودجه ۱۵۷ میلیون دلار برای لبنانیان آواره ناشی از جنگ شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، اکنون این تسلیحات اهدایی آمریکا است که در حال فرود آمدن بر سر غیرنظامیان لبنانی است. همچنین حمایت دیپلماتیک گسترده واشنگتن باعث جسورتر شدن مقامات تل آویو برای توحش بیشتر در خاورمیانه شده است. با این وجود، آمریکا همچنان می کوشد ظواهر عوام فریبانه را حفظ کند.

بر این اساس، وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: واشنگتن بسته کمک‌های بشردوستانه به ارزش ۱۵۷ میلیون دلار را برای کمک به جمعیت آسیب دیده در لبنان و سایر مناطق اختصاص می‌دهد.

این بیانیه می‌افزاید: این کمک‌ها به تأمین نیازهای جدید و گذشته آوارگان در داخل لبنان و جوامعی که میزبان پناهندگان لبنانی هستند اختصاص می‌یابد. این کمک‌ها همچنین با هدف تأمین نیازها لبنانی‌های آواره که به سوریه گریخته‌اند نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اختصاص این بسته در حالی انجام می‌شود که براساس توافقی که در دوره باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا میان تل آویو و واشنگتن صورت گرفت، آمریکا سالانه یک بسته نظامی به ارزش ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار به رژیم صهیونیستی اهدا می‌کند. همچنین از مان آغاز جنگ غزه در یک سال گذشته، دولت بایدن یک بسته نظامی به ارزش ۱۴ میلیارد دلار در اختیار صهیونیست‌ها قرار داده است. این کمک‌ها به جز حمایت‌های نیروهای آمریکایی در منطقه از رژیم صهیونیستی است.