مؤسسه‌های مردمی با هدف ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و کمک‌معیشتی توسط افرادی از بطن جامعه هدف تشکیل شده و رسالتِ آگاهی‌رسانی و حل مشکلات با کمک نهادهای دولتی را بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، مؤسسه‌های مردمی با هدف ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و کمک‌معیشتی توسط افرادی از بطن جامعه هدف تشکیل شده و رسالتِ آگاهی‌رسانی و حل مشکلات با کمک نهادهای دولتی را بر عهده دارند؛ مؤسسه مهر بنیان افق روشن یاسوج، یکی از همین مؤسسات است.

محبوبه سادات مسئول «مؤسسه مهر بنیان افق روشن» واقع در شهرستان یاسوج استان کهگیلویه و بویراحمد است. وی در سال ۱۳۹۵ و با پیشنهاد اداره ورزش و جوانان، اقدام به تأسیس مؤسسه بنیان افق روشن کرده و فعالیت‌های خود در زمینه آسیب‌های اجتماعی و کارهای فرهنگی را شروع کرد.

برگزاری همایش، جشنواره‌ها، مسابقات ورزشی فرهنگی، مسابقات آشپزی و رویدادها با توجه به نیاز جامعه از جمله کارهایی است که در مؤسسه افق روشن انجام می‌شود.

هر نهاد با توجه به نیازهای امروز جامعه، مطالبات خاصی را در نظر دارد؛ از این رو اداره ورزش و جوانان بیشتر کارهای فرهنگی و قرآنی و آموزشی را در زمینه دانش‌آموزان و در مدارس می‌خواهد که با توجه به نیاز امروز جامعه، در مدارس مشخص این اقدامات توسط این مؤسسه انجام می‌شود.

از دیگر فعالیت‌ها، آگاه‌سازی دانش‌آموزان از مضرات و عواقب نامطلوب معضل اعتیاد است که با برپایی نمایشگاه‌ها و همایش در مدارس، نتایج این معضل اجتماعی را به دانش‌آموزان انتقال می‌دهند.

مؤسسه مهر بنیان افق روشن یاسوج، با همکاری نهادهای مختلف سعی در ترمیم بافت فرهنگی و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی روز در جامعه دارد و تلاش بسیاری از اعضای گروه در راستای اجرای طرح و برنامه‌های فرهنگی صورت گرفته است.

تیراندازی در مراسم مختلف نظیر عزاداری یا عروسی‌ها در شهر یاسوج، یک پدیده فرهنگی و جزو رسوم اشتباه است و کارگروه فرهنگی این مؤسسه سعی می‌کند تا با آگاه‌سازی جامعه از عواقب جبران‌ناپذیر آن، با این رسوم اشتباه مقابله کنند.