آیین بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله با حضور سفرا و دیپلمات های مقیم، نمایندگان احزاب، انجمن های اجتماعی و صنفی، دانشگاهیان، فعالان رسانه‌ای و روزنامه نگاران در برزیل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سفارت جمهوری اسلامی ایران در برزیل مراسم گرامیداشت شهید سید حسن نصرالله و سایر شهدای لبنان را با حضور سفرا و دیپلمات‌های مقیم، نمایندگان احزاب، انجمن‌های اجتماعی و صنفی، دانشگاهیان، فعالان رسانه‌ای و روزنامه نگاران برزیلی برگزار کرد.

عبدالله نکونام، سفیر جمهوری اسلامی ایران هدف از برگزاری این مراسم را قدردانی از عمری تلاش با نشاط سید حسن نصرالله، مبتنی بر دیدگاه استراتژیک به منطقه و به میان آوردن همه امکانات برای آرمان فلسطین، قدس شریف و حمایت از مردم مظلوم غزه و ده‌ها هزار کودک، زن و مرد بی‌گناه دانست و افزود، ترور قهرمان مقاومت هنری برای قاتلان آن نیست و رژیمی که یک سال است علی‌رغم همه جنایات قادر به فائق آمدن بر گروه تحت محاصره‌ای در غزه نیست، نمی‌تواند با اقدامات تروریستی و آن هم با کمک دیگران و از طریق جنگ روانی و رسانه‌ای، برای خود جایگاهی دست و پا کند.

سفیر کشورمان در ادامه تصریح کرد، رژیم مفلوک صهیونیستی در آتش کینه و خشم میلیاردها انسان آزادی‌خواه و عدالت‌طلب در سراسر جهان گرفتار شده و با ابزارهای جنگ روانی و رسانه‌ای نمی‌تواند برای خود و شهرک نشینان محبوس در اراضی اشغالی امیدآفرینی کند.

نکونام با اشاره به قتل عام کودکان، زنان و غیرنظامیان بی گناه در غزه افزود، بر خلاف رژیم پلید صهیونیستی، جمهوری اسلامی ایران در دفاع مشروع خود بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد و با استفاده از بخشی از توان نظامی خود با دقت تمام، تنها اهداف نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی را مورد اصابت قرار داد.

در مراسم گرامیداشت اسطوره مقاومت، شهید سید حسن نصرالله در برزیل که با حضور رؤسا و اعضای هیئت‌های نمایندگی برخی کشورها برگزار شد، علاوه بر سفیر کشورمان، سفرای سوریه و فلسطین نیز در اظهاراتی جایگاه بلند شهید سید حسن نصرالله در حمایت از مردم فلسطین و تحولات مهم منطقه را ستودند.