به‌دنبال آتش‌سوزی در یک آزمایشگاه بیولوژیکی در آمریکا، مقامات محلی دستور  تخلیه صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، در پی آتش‌سوزی در یک آزمایشگاه بیولوژیکی در ایالت جورجیای آمریکا، دستور تخلیه ساکنان محلی صادر شد.

مقامات شهر «راکلند کانتی» در بیانیه‌ای با تایید این حریق، از حضور نیروهای اورژانس و خدمات اضطراری در محل حادثه خبر دادند.

مقامات از ساکنان نواحی جنوب محل حادثه خواسته‌اند تا منطقه را تخلیه کنند و جاده‌های منتهی به محل بسته شده است.

به گزارش سی‌ان‌ان، آتش‌سوزی از پشت بام ساختمان آغاز و علت حادثه نیز نقص فنی در سیستم آب‌پاش و اطفای حریق عنوان شده است.

اریک لِوِت، کلانتر راکلند کانتی گفته است که تیم‌های آتش‌نشانی موفق به مهار آتش شدند اما حریق چند ساعت پیش دوباره شعله‌ور شد.

تینا لندیس، یکی از فعالان محیط زیست در پادکست «Political Misfits» اسپوتنیک با اشاره به خطرناک بودن «گاز کلر» به ویژه در صورت پراکنده بودن برای چندین روز در متروی آتلانتا، گفت: این گاز حساسیت پوستی و چشمی ایجاد می‌کند و به وضوح دستگاه تنفسی را تحریک می‌کند و در صورت قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آن، آسیب‌های دائمی به ریه و سیستم تنفسی وارد می‌کند. 

وی افزود: آنها حتی نمی‌دانند که چه میزان از این گاز هم‌اکنون در محیط وجود دارد. حدود نیمی از ایستگاه‌های پایش هوا مستقر در نزدیکی آزمایشگاه قادر به تعیین سطوح گاز کلر نیستند. دستور تخلیه صادر شده اما هیچ کمکی به افراد برای ترک منطقه نشده است!

داده‌های کیفیت هوا که یک هواشناس محلی از زمان انتشار این گاز منتشر کرده، واکنش دولت آمریکا به این آتش‌سوزی را زیر سوال برده است. در یکی از این داده‌ها حاکی از آن است که گاز کلر موجود در هوا، ۲۲ برابر بالاتر از به اصطلاح «سطح اقدام» سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا بوده است!

لندیس ادامه داد: جریمه‌هایی که برای صنایع به دلیل آلوده کردن محیط و به معنای واقعی کشتن انسان‌ها تعیین می‌شود، بسیار ناچیز است. 

این سومین بار است که از سال ۲۰۰۴ تاکنون چنین حادثه‌ای در آمریکا رخ می‌دهد. گفته می‌شود سازمان بهداشت محیط کار آمریکا در ۲۰ سال اخیر، این آزمایشگاه را به دلیل ۱۸ مورد تخلف فراخوانده و عمده این تخلفات جدی و خطرناک بوده است.