قم- مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان قم گفت: در سال جاری ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی قم به همت خیران ساخته می شود و ۱۳ پروژه تا مهرماه امسال به اتمام رسیده است.

سید ناصر علایی طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: خیرین قمی با دغدغه و دلسوزانه در عرصه مدرسه سازی و کمک به فرهنگ و پیشرفت علمی کشور و شهر مقدس قم به این عرصه ورود کرده‌اند.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان قم گفت: بیش از ۵۹ درصد از فضاهای آموزشی در استان قم توسط خیرین احداث شده و در سال جاری نیز ۸۰ درصد پروژه‌ها به همت خیرین مدرسه ساز استان قم اجرا شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۹ پروژه آموزشی به همت خیرین ساخته شد که در مقایسه با سال قبل تر از آن رشد ۷۰ درصدی را نشان می‌دهد و در سال جاری نیز ۲۲ پروژه خیری داریم که ۱۳ پروژه تا ابتدای مهرماه به بهره برداری رسیده است.

علایی طباطبایی بیان کرد: پس از اتمام یک پروژه، پروژه دیگری تعریف و آغاز می‌شود و هم اکنون ۹ پروژه جدید از ابتدای مهرماه امسال کار خود را آغاز کردند.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان قم با بیان اینکه باید بستر را برای مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی فراهم کنیم گفت: یکی از مشکلات در راستای احداث مدرسه از سوی خیرین کمبود زمین است.

اکثر کلاس‌های درس در استان قم با تراکم بالای دانش آموز مواجه است

وی عنوان کرد: در حال حاضر اکثر کلاس‌های درس در استان قم با تراکم بالای دانش آموز مواجه است که این امر تأثیرات نامطلوبی در عرصه آموزش به همراه دارد و به همین دلیل باید مجموعه مسؤولان استان قم در زمینه جبران عقب ماندگی‌ها در ایجاد فضای آموزشی اقدام لازم را انجام دهد و در حال حاضر استان قم با وجود اقدامات صورت گرفته از سوی خیرین در زمینه تأمین فضای آموزشی جایگاه خوبی ندارد.

علایی طباطبایی افزود: تسهیل در روند ساخت مدارس خیرساز باید مورد توجه مسؤولان باشد و شهرداری و نهادهای خدمات رسانی در این زمینه نقش مؤثری دارند و باید تدبیری اندیشیده شود تا پروانه ساخت در کمترین زمان ممکن صادر شود.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان قم با اشاره به ویژگی‌های مدارس خیر ساز گفت: ساخت مدارس خیری در کمترین زمان ممکن و در طول مدت میانگین یک سال به اتمام می‌رسد و این مدارس در نقاط مورد نیاز احداث می‌شود و پس از بهره برداری ارتباط خیر با مدرسه قطع نمی‌شود و برنامه‌های مختلفی در طول سال در راستای تقویت برنامه‌های آموزشی و زیرساختی با همکاری خیر صورت می‌گیرد.

وی گفت: خیرین در مناسبت‌های مختلف در مدارسی که ساخته اند دعوت می‌شوند و از موفقیت‌های دانش آموزان اطلاع می‌یابند.