یزد- مسئول خانه فناور محیط زیست استان یزد، هدف از راه اندازی این خانه را رفع چالش و نیازهای محیط زیست کشور از طریق پژوهش و تحقیق علمی و ارتقای ظرفیت صاحبان ایده عنوان کرد.

مائده دهقانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در هر استانی یک خانه فناور محیط زیست شامل اعضا تیم اجرایی و اعضا اصلی دایر است، اضافه کرد: اعضای اصلی شامل مسئول خانه فناوری، رئیس پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان استان، اموزش پژوهش و فناوری سازمان صنعت معدن تجارت استان یزد هستند.

وی با اشاره به اینکه تیم اجرایی با فراخوان و همکاری محیط زیست به پارک‌ها، دانشگاه‌ها و شرکت‌ها ارجاع می‌شوند، ادامه داد: با تشکیل تیم اجرایی جلساتی در راستای چالش‌ها و الویت ها برگزار می‌شود و در این جلسات چالش‌هایی که الویت بیشتری دارند را با کمک اعضای خانه فناور و تیم اجرایی و تأیید دستگاه‌های ناظر محیط زیست فراخوان داده و اجرایی می‌شود و هر ساله از صندوق ملی محیط زیست اعتبار می‌گیرند.

نحوه فعالیت در خانه فناور محیط زیست استان یزد

مسئول خانه فناور محیط زیست استان یزد با تاکید بر اینکه فراخوان‌هایی که به منظور جذب فناوران، کارافرینان، دانشجویان و اعضای هئیت علمی دانشگاه‌ها برای تشکیل تیم اجرایی ارسال شده، علاقمندان تا نیمه‌ی شهریور با ارسال رزومه و درخواست عضویت را از طریق ادرس ایمیل environ.techno.acecr2024@gmail.com می‌توانند اقدام کنند.

دهقانی گفت: از اهم اهداف این خانه با همکاری و شناسایی فناوری نواورانه محیط زیستی و تجارب سازندگی بومی در زمینه‌ی پیشگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست و در نهایت باعث جذب اعتبار برای فاز اجرایی ان است.

وی عنوان کرد: توسعه همکاری‌های فرابخشی جهت استفاده از ظرفیت‌های علمی و فناوری به منظور ثبت ایده‌ها و راه حل های نوین برای استفاده از ظرفیت‌ها و افزایش اشتغال دانشجویان و فارغ التحصیل های نخبه است.