یکی از کارگردانان مسابقه تلویزیونی «خانه ما» به چالش این برنامه که نوعی سفر در سفر است اشاره و بیان کرد که در هر فصل چنین تجربه‌ای را با عوامل و خانواده شرکت کننده‌ها دارند.

محمد رحیمی یکی از کارگردانان مسابقه تلویزیونی «خانه ما» که از محصولات سازمان اوج محسوب می‌شود، درباره همکاری با این پروژه به خبرنگار مهر گفت: طرح مستند مسابقه «خانه ما» در قالب رئالیتی‌شوها قرار می گیرد و من ابتدا به‌عنوان مدیر فیلمبرداری همکاری با این مجموعه را آغاز کردم، تا پیش از فصل‌های مربوط به سنندج و زاهدان مدیر فیلمبرداری این پروژه بودم و در ۲ فصل مربوط به سنندج و زاهدان هم کارگردانی را برعهده گرفتم.

وی افزود: در جلساتی که درباره فصل‌های جدید این مجموعه داشتیم، یکی از اهداف اصلی ما احیای برند «خانه ما» بود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم شاهد اتفاقاتی متفاوت از قبل در فصل‌های جدید باشیم. به دلیل فاصله‌ای که میان پخش فصل‌های مختلف افتاده بود، لازم بود در فصل جدید توجه بیشتری را به خود جلب کنیم.

رحیمی با اشاره به حضور اقلیت ها در این برنامه توضیح داد: متأثر از برخی شرایط اجتماعی، تصمیم گرفتیم در فصل مربوط به سنندج، حتماً یکی از خانواده ها از خانواده‌های اهل تسنن باشد. خوش شانسی ما در این فصل که البته هنوز به پخش نرسیده است این بود که هر سه خانواده حاضر در برنامه از اهل تسنن هستند. یکی از شرکت‌کننده‌های ما هم یک پزشک فوق‌تخصص و جراح است. این نشان‌دهنده دیده شدن این برنامه است که خانواده‌هایی در این سطح هم متمایل به حضور در این چالش شده‌اند.

وی افزود: این اقبال برای ما بسیار جالب بود و اتفاقات بسیار خوبی هم در راستای حضور این خانواده در فصل سنندج رقم خورد. در طراحی چالش‌ها هم تلاش کردیم شرایط متفاوتی را ایجاد کنیم اما به‌سمت تغییرات آنچنانی نرفتیم. در فصل زاهدان هم ۲ خانواده اهل تسنن و یک خانواده شیعه حضور داشت و در این فصل چالش جدیدی را به مسابقه اضافه کردیم که به نظرم از جذاب‌ترین قسمت‌های این فصل هم شده است.

کارگردان فصل‌های جدید مسابقه «خانه‌ ما» درباره هدف‌گذاری‌های این مجموعه توضیح داد: «خانه ما» اتفاقی است که روی همکاری و اتحاد اعضای خانواده تمرکز دارد. زمانی که من با امیراطهر سهیلی دیگر کارگردان برنامه در سنندج همکاری داشتیم، تلاش‌مان این بود که سراغ خانواده‌هایی برویم که پتانسیل یک تغییر در فرآیند حضور در این چالش را داشته باشند. به تعبیری می‌خواستیم تغییر از خانواده از قسمت اول تا قسمت دهم، برای مخاطب مشهود باشد.

وی افزود: تغییر کیفیت رفتار فردی و همکاری جمعی اعضای یک خانواده برای‌مان موضوعیت داشت و می‌خواستیم در طول ۱۰ قسمت، این تغییر مشاهده شود. در هر فصلی هم که این اتفاق رخ داد، تجربه بسیار جذابی برای همه‌مان شکل گرفت. موفقیت همه عوامل برنامه از تیم کارگردانی تا تصویربرداری، در همین اتفاق قابل تحقق است.

این کارگردان که پیش‌تر تجربه مدیریت فیلمبرداری فصل‌های قبلی «خانه ما» را برعهده داشته است، درباره تعدد لوکیشن‌های این پروژه گفت: یکی از جذابیت‌های مجموعه «خانه ما» همین خروج دوربین از فضای پایتخت است. از این منظر، هر فصل تازه در حکم یک مسافرت برای همه عوامل محسوب می‌شود و از یک ماه تا ۴۰ روز، عوامل از خانواده و نزدیکان خود دور هستند.

وی در پایان صحبت هایش گفت: در هر فصل هم یک چالش مسافرت داریم و برای این چالش همه عوامل با همراهی خانواده‌های شرکت‌کننده به مسافرت می روند. برای این مسافرت از شهر محل زندگی شرکت کننده ها هم خارج می‌شویم و یک مسافرت در مسافرت را تجربه می‌کنیم. برای رقم زدن یک اتفاق جدید، چاره‌ای جز این تعدد لوکیشن و جابه‌جایی‌ها نداشتیم. یکی از عواملی هم که باعث استمرار تولید این برنامه و استقبال مخاطب از آن شد همین تعدد لوکیشن است.