رسانه‌های صهیونیستی از ضعف و تردیدهای رژیم صهیونیستی در مقابله با ایران خبر داده و اذعان کردند که شرایط در جبهه داخلی اسرائیل مناسب نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رسانه‌های صهیونیستی به ماهیت پاسخ احتمالی به حمله‌ای که سه‌شنبه گذشته توسط ایران انجام شد، پرونده اسرا در نوار غزه و همچنین برنامه‌ریزی خانواده‌های اسرا برای برگزاری تظاهرات بزرگ در سالگرد عملیات هفتم اکتبر پرداختند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در اولین روز ماه اکتبر حمله‌ای موشکی بی‌سابقه‌ای به رژیم صهیونیستی انجام داده و بیش از ۲۰۰ موشک بالستیک به سایت‌های نظامی و حیاتی در داخل سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد.

اما آلون بن دیوید، تحلیلگر مسائل نظامی شبکه صهیونیستی ۱۳، هشدار داد که رژیم صهیونیستی «در وضعیت بدی در خاورمیانه قرار دارد» و به تردید واقعی میان تمایل به پاسخ دادن به ایران و نگرانی از کشاندن این رژیم به یک درگیری مستقیم اشاره کرد.

اعتماد بیش از حد

در واکنش به توانایی رژیم صهیونیستی برای پاسخ به عملیات ایران، کوبی مروم، کارشناس صهیونیستی امنیت ملی، نسبت به اعتماد بیش از حد به توانایی ارتش این رژیم در انجام این نوع عملیات‌ها به تنهایی هشدار داد.

وی اعلام کرد که هرگونه حمله باید با هماهنگی ایالات متحده انجام شود و بعید است که واشنگتن به صورت مستقیم در این حمله مشارکت کند.

از سوی دیگر، رسانه‌های عبری در خصوص پرونده اسرا در غزه عنوان کردند که مذاکرات به بن‌بست خورده و «این مسئله در نشست‌های امنیتی مطرح نیست.»

وی از قول مسئولان گفت: «ما تقریباً در حالت رکود کامل هستیم و از طرف دیگر هیچ پاسخی دریافت نکرده‌ایم.»

دانی الگریت، برادر یکی از اسیران صهیونیست در غزه، اظهارات نتانیاهو مبنی بر پایان دادن به جنگ در غزه تنها در صورت تسلیم حماس و آزادی اسرا را «توخالی» و «غیر اخلاقی» توصیف کرد و گفت که نتانیاهو در مدیریت این پرونده شکست خورده است.

در همین راستا، یوآف بوروویچ، خبرنگار شبکه صهیونیستی کان، فاش کرد که خانواده‌های اسرا قصد دارند روز دوشنبه هفته آینده در سالگرد اولین حملات ۷ اکتبر، تظاهرات بزرگی را در مقابل خانه نتانیاهو در قدس برگزار کنند.