یزد- دبیر دومین جشنواره ملی شعر طنز عدلیه دادخند گفت: این جشنواره در سه بخش عمومی، قضایی و ویژه برگزار می‌شود که ۳۶۵ اثر از ۱۴۲ شاعر و ۲۲ استان و ۴۲ شهر به دبیرخانه ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام پرنیان در نشستی افزود: ۱۴۲ اثر به مرحله داوری رفته که پس از داوری، ۱۹ اثر برگزیده شده که شامل ۱۰ شایسته تقدیر و ۹ اثر برتر در سه بخش است. وی ادامه داد: اختتامیه این جشنواره ساعت ۱۹ روز چهارشنبه ۱۸ مهرماه با حضور شاعران کشوری در سالن شهید عباسپور یزد برگزار می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد هم گفت: جشنواره ملی دادخند نتیجه یک جشنواره استانی است که امسال به صورت ملی برگزار می‌شود و آثار متنوع‌تر و گسترده‌تر جمع آوری شده است.

حجت الاسلام حسین طهماسبی افزود: هدف از این جشنواره استفاده از زبان هنر برای آگاهی مردم به حقوق و تکالیف آنان در حوزه دعاوی و موضوعات قضایی به شمار می‌آید چرا که بیشترین سهم در خصوص به نتیجه نرسیدن خواسته‌های قضایی مردم، عدم آگاهی آنان از مسائل حقوقی و قضایی است.

وی تصریح کرد: امیدواریم آثار ارسال شده به جشنواره در معرض دیدار و شنیدار مردم قرار گیرد و نتیجه مطلوبی به همراه داشته باشد.

رئیس کل دادگستری ادامه داد: از استان‌های مختلف کشور و حتی هموطنان خارج از کشور نیز آثار به دبیرخانه ارسال شده که از نظر کیفی مطلوب بوده است.