زنجان- نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: زیرساخت گاز برای توسعه همه نقاط استان فراهم است و هیچ مشکلی برای توسعه کشاورزی، صنعتی و سایر موارد از نظر تأمین گاز وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی طاهری ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت شبکه گاز رسانی استان اظهار کرد: حدود ۶۰۰ کیلومتر خط انتقال گاز استان زنجان از جمله زیرساخت‌های مهم توسعه در استان به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه استان به چند مؤلفه از جمله آب‌، برق، گاز، مواد معدنی و صنعتی و مواد اولیه، جاده و سایر موارد نیاز داریم داریم، ابراز کرد: با توجه به زیرساخت‌های فراهم شده، در استان زنجان برای توسعه کشاورزی و صنعتی و سایر نیازهای استان در هیچ نقطه مشکل گاز نداریم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با پروژه‌هایی که اخیراً افتتاح شد، برای توسعه شهر زنجان به‌ویژه در سمت شرق کمبود گاز نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: در بخش زیرساخت‌های آب‌، برق، گاز اگر بتوانیم مسیرهای متعددی برای تأمین داشته باشیم قابلیت ضریب اطمینان را بالا برده‌ایم و چنانچه اتفاقی در یک خط لوله بیفتد اگر مسیر جایگزین داشته باشیم مردم اذیت نخواهند شد که این امر در زنجان محقق شده و از دو مسیر گاز به شهر می‌رسد.

طاهری یادآور شد: با انتقال ایستگاه تقلیل فشار گاز به خارج از شهر و رفع مشکل حریم لوله گاز هم مسیرها و زمین‌های زیادی برای توسعه شهر آزادسازی می‌شود و هم بوی نامطبوع در شرق زنجان کاهش می‌یابد.