سنندج_رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: تعهدات درآمدی استان کردستان در شش ماه نخست سال جاری ۹۲ درصد تحقق یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر محمدی ظهر شنبه در چهارمین جلسه ستاد تجهیز درآمد این استان اظهار کرد: کردستان امسال تا پایان شهریورماه با وصول بیش از یک هزار و ۸۴۸ میلیارد تومان از منابع مختلف مالیاتی و درآمدی خود توانست ۹۲ درصد از تعهدات خود را محقق کند.

وی خاطرنشان کرد: تحقق درآمدهای استان کردستان نیازمند تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی است و برای جلوگیری از فرار مالیاتی دانه درشت‌ها و شناسایی پایه‌های جدید مالیاتی با رعایت کامل قوانین و مقررات بستر لازم برای تحقق درآمدی استان در سال‌جاری فراهم می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان جمع کل تعهد درآمدی استان در سال جاری را ۴,۲۰۰ میلیارد تومان دانست و بیان کرد: تا پایان شهریورماه مبلغ هزار و ۸۴۸ میلیارد تومان از این میزان یعنی ۹۲ درصد تحقق یافته است.

محمدی با بیان اینکه منابع مالی لازم برای انجام پروژه‌های عمرانی کشور از محل تحقق درآمدهای استان‌ها تأمین می‌شود، افزود: لازم است دستگاه‌های اجرایی برای تحقق درآمدها تلاش کنند و تعامل و همگرایی لازم را در این زمینه داشته باشند.