اهواز - معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: طرح پایش هیات های مذهبی استان خوزستان توسط اداره کل تبلیغات اسلامی اجرا می شود.

حجت الاسلام و المسلمین احسان فرد آقایی در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: در چند سال اخیر رهبر معظم انقلاب، به مساله هیأت‌ها و نقش کانونی آنها در جهاد تبیین تاکید داشته‌اند، به گونه‌ای که در جلسات مختلفی که سخنرانی داشته‌اند و در دیدارهای سالیانه شأن با تشکل‌های دانشجویی بر این مساله تاکید مضاعف داشته‌اند که هیأت، کانون جهاد تبیین است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان اضافه کرد: این مساله یک فرمان مهمی را متوجه اداره کل تبلیغات اسلامی به عنوان اصلی ترین متولی صدور مجوز، ارتقا، توانمندسازی و به کارگیری ظرفیت هیأت‌های مذهبی می‌کند لذا کار را برای ما جدی تر و مسئولیت را دوچندان می‌کند.

وی با بیان اینکه در خوزستان بالغ بر ۴ هزار هیأت مذهبی رسمی و مجوز دار وجود دارد، تصریح کرد: هیأت‌ها در جای جای استان خوزستان در حال خدمات رسانی مذهبی، برگزاری مراسم‌های متعدد و برپایی مواکب در طی سال هستند که اوج این مراسم‌ها و مجاهدت‌ها در دهه اول ماه محرم است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان ادامه داد: مبنی بر اینکه با چند هیأت در سطح استان مواجه هستیم، این هیأت‌ها چه فعالیت‌هایی دارند، چه اقداماتی را سامان می‌دهند، در حال حل کردن کدام مشکل از مشکلات مردم هستند و دیگر سوالات، در این اداره کل به نتیجه رسیدیم طرح پایش هیأت‌های مذهبی در خوزستان را آماده کنیم.

حجت الاسلام فردآقایی با اعلام اینکه بر روی طرح مذکور قریب به ۶ ماه مطالعات جدی صورت گرفته، عنوان کرد: ۱۰ حوزه کلان هیأت‌ها اعم از اطلاعات عمومی، محل استقرار، نوع کاربری، اطلاعات جغرافیایی و … در طرح مد نظر قرار داده می‌شود.

وی افزود: همچنین اطلاعات تخصصی، مخاطبین، فعالیت‌های فرهنگی، فعالیت‌های مالی، مواکبی که توسط هیأت‌ها برپا می‌شود، سخرانان، مداحان و … در طرح پایش طراحی شده که عملیات اجرایی آن طی یک الی ۲ روز آینده در سطح استان آغاز خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: امیدواریم نتایج این پایش که داده‌های بسیار خوب و ارزشمندی را در اختیار مدیران استانی قرار می‌دهد، نهایتاً ما را به نقطه‌ای برساند که بتوانیم طرح ارزیابی کیفی و رتبه بندی کیفی هیأت‌های مذهبی را در سطح استان شاهد باشیم. همچنین در قدم‌های بعدی نسبت به برنامه ریزی و طراحی متناسب با ظرفیت‌ها بتوانیم اقداماتی را داشته باشیم.