کارگردان فیلم سینمایی «مفت‌بر» با اشاره به اینکه این فیلم با هدف سرگرم کردن مخاطبان ساخته شده است، ابراز امیدواری کرد که بتواند با حامد بهداد یک فیلم اجتماعی بسازد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی برنامه، قسمت پنجم از فصل سوم برنامه اکران به میزبانی روزبه رحیمی نژاد و احسان طهماسبی و حضور عادل تبریزی کارگردان فیلم «مفت بر» و نفیسه زارع کارگردان فیلم کوتاه «باغ وحش» از اکران مدیا پخش شد.

عادل تبریزی در این برنامه اظهار کرد: با حسین فرحبخش کار نکرده بودم؛ در «گیجگاه» ادای دین به پویا فیلم کرده بودم و وی پس از دیدن این فیلم پیشنهاد کار داد. در نهایت ایده ای را مطرح کردم و در نگارش فیلمنامه دخیل بودم و نگاهم وارد قصه شد. سلیقه من و حسین فرحبخش از هم دور نبود و در نهایت به «مفت بر» رسیدیم.

وی ادامه داد: در «گیجگاه» به جریان سینما که در جامعه نهادینه شده می پردازم چون سینما از ابزار حیاتی مردم بوده است. تمام شور و هیجان ما از پویا فیلم است و مگر کسی را داریم با فیلم های جمشید هاشم پور و ملودرام های پورعرب خاطره نداشته باشد.

کارگردان «مفت بر» درباره دلیل مخالفت برخی منتقدان با سینمای حسین فرحبخش یادآور شد: این ادعا را دارم از سن کم هیچکس به اندازه من پیگیر منتقدان نبوده است. هیجانات نسل ما به واسطه منتقدان منتقل شد اما برخی حرف ها شبیه این است که از درون مردم بی خبر هستیم در حالی که مردم هنوز با «سلطان قلب ها» خاطره دارند. سینما با کلمه غلط فیلمفارسی مورد حمله واقع شد.

تبریزی افزود: فیلم های «عقرب» و «نیش» و «گروگان» از جمله فیلم هایی بود که قهرمان داشت اما همان زمان هم به این فیلم ها حمله می شد. اگر خانواده ای فیلم «مفت بر» را می بیند شبیه خانواده ای است که می خواهد به شهربازی برود و سوار ترن هوایی شود اما برخی می‌خواهند این خانواده در اوج هیجان ویل دورانت بخواند اما هدف این فیلم سرگرمی است.

احسان طهماسبی منتقد و نویسنده نیز با بیان اینکه «مفت بر» در حال و هوای خود فیلم خوبی است، اظهار کرد: معتقدم عادل تبریزی رویکردی دلسوزانه به سینما دارد و سینما برای او یک دغدغه است. «مفت بر» هم ادای دین به کسانی است که از ابتدای شکل گیری سینما فارغ از سطح آثارشان دغدغه این هنر را داشتند.

کارگردان «مفت بر» توضیح داد: حرف منتقدان برای من مهم است اما خودم و سلیقه خودم را عوض نمی کنم. فیلم بد خودم را بسازم بهتر از این است که فیلم خوب دیگران را بسازم. برای من مهم است مردم را در سینماها ببینم.

وی مردم را مهمترین دستاورد فیلمسازی‌اش دانست و با بیان اینکه دوست دارد با حامد بهداد یک فیلم اجتماعی بسازد، گفت: دوست دارم درباره فیلم هایم با مردم حرف بزنم و گاهی از آنها می پرسم که این فیلم خوب است که بروم و به تماشای آن بنشینم؟

طهماسبی نیز یادآور شد: دوست دارم به رغم همه حرف های عادل تبریزی، او به جنس سینمایی برگردد که خیلی دوستش دارد و دچار تغییر رویکرد شود. امیدوارم او فیلم هایی را بسازد که مهم است و دوست دارد.

نفیسه زارع کارگردان فیلم کوتاه «باغ وحش» نیز در بخش بعدی برنامه درباره ویژگی های فیلمش اظهار کرد: تصویر اولیه از دختربچه ای داشتم که روبه‌روی قفس یک حیوان ایستاده و صدای دعوای والدینش را می شنود و این آغاز داستان بود. فکر دختربچه درباره اینکه من زیبا هستم یا نه نمودش در فیلم موی پلاستیکی است که بچه با خودش می کشد.